CrisanO adresă emisă de Autoritatea Rutieră Română aruncă în aer liniştea oamenilor de afaceri arădeni. Asta, în condiţiile în care se vor impune noi reguli pentru camioanele cu masa cuprinsă între 2,5 şi 3,5 tone şi a micro­- buzelor cu nouă locuri. „Având în vedere apariţia OUG nr. 11/2013 pentru completarea şi modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, pentru a efectua transportul rutier na­ţional de mărfuri cu vehicule rutiere a căror masă maximă autorizată, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii este cuprinsă între 2,4 şi 3,5 tone, şi transport naţional rutier de persoane cu vehicule având nouă locuri pe scaune, inclusiv locul condu­- cătorului auto, întreprinderile trebuie să fie autorizate. În conformitate cu prevederile art. II din actul normativ menţionat anterior, în termen de cel mult 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Transporturilor va emite norme prin care se va stabili modalitatea de autorizare, precum şi condiţiile care trebuie îndeplinite de întreprinderi pentru autorizare, urmând ca după apariţia acestora să vă adresaţi agenţiei teritoriale a Autorităţii Rutiere Române – ARR unde întreprinderea îşi are sediul pentru obţinerea documentelor necesare efectuării acestor tipuri de transport”, se arată în adresa semnată de directorul general al ARR.
În aceste condiţii, oamenii de afaceri din judeţ au cerut sprijinul Filialei Arad a Confederaţiei Patronatului Ro­mân. „Consider că se îngreunează activitatea şi este clar că vom avea cheltuieli suplimentare directe sau indirecte”, sus­ţine unul dintre aceştia. Un altul susţine că noile reguli vor duce la majorarea costurilor de distribuţie a mărfurilor. „Am analizat informarea şi OUG 11/2013 şi părerea noastră este că această reglementare va majora costurile de distribuţie a mărfurilor pentru firmele care fac transport în cont propriu şi va îngreuna activitatea acestor firme, fapt cu care bineînţeles nu putem fi de acord. În realitate această nouă reglementare nu este decât o taxă în plus”, spune omul de afaceri.
„În mod evident, această iniţiativă ARR ne va îngreuna activitatea, limitând opţiunile operaţionale şi implicând cheltuieli suplimentare cu parcul auto propriu. Neînţelegând motivele autorităţii pentru iniţiativa în discuţie, am dori vehement să ne opunem implementării sale”, este de părere un alt manager. Reprezentantul unei alte societăţi spune că OUG „ne va îngreuna desfăşurarea activităţii şi nu va face altceva decât să gene­reze costuri suplimentare, şi bineîn­ţeles timp pierdut”.
Patronatul face o dezbatere publică
În aceste condiţii, Marin Crişan, preşedintele Filialei Arad a Confederaţiei Patronatului Român, susţine că doreşte să organizeze o dezbatere publică, pentru ca patronii afectaţi să aibă posibilitatea să se facă auziţi. „Acţionăm la cererea celor care s-au înscris în Patronat şi li se fac tot felul de greutăţi. Suntem obligaţi să-i sprijinim pe agenţii economici în toate acţiunile lor. Această autorizare va presupune noi taxe, ceea ce înseamnă o decapitalizare a firmelor”, a declarat Crişan.
Acesta susţine că România este singura ţară din Europa care impune reguli de acest fel, pe motiv că în anumite zone ale ţării se face concurenţă neloială transportatorilor care au vehicule de mare tonaj. „Logica lor este că în nu ştiu ce judeţe se face concurenţă transportatorilor. Nu este aşa. Aceste maşini sunt folosite pentru regia proprie a firmelor, adică ai o echipă de zidari şi îţi trimiţi microbuzul de nouă locuri să-i transporte unde trebuie să ajungă sau îţi foloseşti camioanele de până în 3,5 tone pentru a-şi transporta diferite produse. S-a decis ca la nivel naţional să se organizeze o dezba­tere publică, pentru că nu se poate aşa ceva. Toate se scumpesc, se scumpeşte gazul, carburantul, iar acum apar şi noi taxe. Nu se poate aşa ceva. Funcţionarii nu sunt interesaţi decât de scaunul lor, dar dacă nu funcţionează agenţii economici, va fi vai şi amar de capul nostru”, a încheiat Crişan.

Recomandările redacției