Piaţa de flori din România are o valoare estimată la 100 milioane euro pentru 2013, a spus, joi, Mugur Frunzetti, fondator al florăriei online Floria.ro, într-o conferinţă de specialitate.

Conform estimărilor Floria.ro piaţa vânzărilor online de flori are o valoare estimată la 2,5 milioane euro pentru 2013. Pe această piaţă, Floria.ro a înregistrat în prima jumătate a anului 2013 vânzări de 600.000 de euro. Pentru întreg anul, Floria.ro estimează o cifră de afaceri de peste un milion de euro.

‘Prima jumătate a anului a fost foarte bună pentru noi, am crescut semnificativ faţă de anul 2012 şi am avut vânzări cu 10% mai mari decât estimasem. În afacerile cu flori, primele trei luni dau tonul pentru tot restul anului pentru că atunci sunt sărbătorile importante din perspectiva consumului de flori – 1 şi 8 martie, Valentines Day sau Dragobetele. Astfel că ne aşteptăm să depăşim un milion de euro cât era bugetat pentru 2013’, a declarat Mugur Frunzetti.

Faţă de prima jumătate a anului 2012, Floria.ro şi-a crescut vânzările cu 50% în 2013.

‘Este o evoluţie normală având în vedere că rata de revenire a clienţilor este foarte mare. Pe de altă parte, tendinţele în consum ne arată că tot mai mulţi români aleg să surprindă persoanele dragi cu un buchet de flori transmis la birou sau acasă’, a mai spus Mugur Frunzetti.

În 2013, din totalul estimat al vânzărilor de flori în România, de 100 milioane euro, 50% este suma aproximată ca provenind din piaţa albă. Din valoarea de 50 de milioane euro a zonei albe a pieţei, 5% este realizată de vânzările online. (AS – operator: Adriana Vintilescu, autor: Carmen Marinescu, editor: Mariana Nica)

 

Recomandările redacției