ariciuSorin Trăistaru a avut parte de evenimente în Slovenia, în cadrul etapei a treia a Campionatului European şi Est European de Supermoto, clasa SOpen. Dacă sezonul trecut Sorin a fost şicanat de probleme tehnice la Vransko, nici de data aceasta motocicleta KTM 450 SMR nu l-a scutit de emoţii.
„Circuitul pot spune că îl ştiam deja de anul trecut, însă în prima sesiune de antrenamente, datorită solicitărilor foarte mari asupra sistemului de frânare, circuitul fiind unul de viteză cu frânări bruşte, am avut probleme cu frâna pe spate. Spre norocul meu, nu am pierdut complet frânele, precum alţi piloţi mai puţin norocoşi, însă a trebuit să dau jos sistemul de frânare şi să îl curăţ, asta întâmplându-se după calificări”, spune Sorin Trăistaru, reprezentat de Msport1.com
Cursele aveau să fie pline de evenimente, iar pentru spectatori au fost un motiv de sărbătoare, favoritul local Uros Nastran impunându-se în ambele manşe, de fiecare dată în faţa favoritului la titlu în acest sezon, bulgarul Karanyotov.
Sorin Trăistaru nu a prins podiumul, de data aceasta, în nici una din manşe, arădeanul explicând motivele care au dus la lipsa sa din Top 3.
„După cum aminteam, am făcut o revizie la sistemul de frânare după calificări, iar în sesiunea de warm-up am apucat să verific dacă totul funcţionează în paramentri normali, fără a intra într-un ritm de cursă. A urmat prima manşă şi nu ascund faptul că mi-au trebuit câteva tururi să recapăt încrederea în frâne, deoarece circuitul propune viteze de 240 km/h urmate de frânări la 50-60 km/h, ori asemenea solicitări nu te lasă indiferent. Rivalii s-au prezentat bine, în final am obţinul locul şase în prima manşă, după pilotul din Macedonia, Slobodan Ivceski. Pentru a doua manşă, aveam obiectiv să îl ţin în spate pe Slobodan, care e şi principalul meu rival în clasamentul general. Startul a fost bun, însă un acroşaj între piloţii clasei S3, Neaga şi Aydin, m-a antrenat şi pe mine… Am căzut, fără urmări, dar pilotul turc a suferit nişte contuzii, drept urmare cursa a fost oprită cu steag roşu. S-a repornit după 40 de minute şi am încheiat al cincilea, cu Slobodan în spate”, spune Trăistaru.
„Ariciu”, cum este poreclit Sorin de la începutul carierei sale în motorsport, cariera începută în karting, se menţine şi după etapa din Slovenia, unde a încheiat pe locul cinci (ambele manşe cumulat), pe pozitia a treia în clasamentul general având 113 puncte faţă de 126 ale lui Georgiev, locul secund şi 144 ale lui Karanyotov. În spatele arădeanului, cu 99 puncte, este Ivceski. Trăistaru ţine să mulţumească sponsorilor şi partenerilor Compas Arad, Axum Comp, Metalcomp, Consiliul Judeţean Arad, Msport1.com, dar şi mecanicului personal, Attila Gergely.
Urmează ultima etapă a Campionatului European, de la Plevna, etapă pe care pilotul arădean o abordează cu un avans bun de puncte faţă de urmăritori. Runda din Bulgaria contează ca şi etapă naţională, unde „Ariciu” ţinteşte primul loc.

Recomandările redacției