Cu câteva zeci de mii a crescut numărul turiştilor din judeţul nostru, în perioada în care, obiectivele turistice şi cul- turale au fost făcute cunoscute, printr-un proiect finanţat din bani europeni. Asta arată o statistică făcută pe perioada celor trei ani în care s-a derulat proiectul de promovare a judeţului, ca destinaţie turistică. Aradul are trei circuite cultural-turistice promovate în ţară, dar şi în strănătate.
La Consiliul Judeţean au fost, ieri, prezentate rezultatele proiectului „Promovarea Turismului Arădean prin Circuite Culturale”, care a avut scopul de a face judeţul nostru mai atractiv. Autorităţile susţin că Aradul este o opţiune nu doar pentru turismul de afaceri, ci şi pentru turismul de weekend. Proiectul a fost finanţat de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 5 „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul major de interventie 5.3 „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”, Operaţiunea „Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice”.
Prin proiect s-a făcut dorit promovarea produselor turistice specifice culturale ale judeţului, sub formă de circuite cultural-turistice, astfel încât să se ajungă la o creştere a numărului de turişti. Astfel au fost concepute trei trasee turistice după care s-a făcut promovarea acestora prin instrumente specifice de marketing.
Cele trei circuite turistice promovate în cadrul proiectului sunt: „Drumul Vinului”, în care s-au valorificat principalele obiective turistice din această zonă, inclusiv elemente naturale şi antropice, „Pe urmele istoriei arădene“ – un circuit al cetăţilor, siturilor arheologice şi al ansamblurilor arhitecturale”, prin care s-au făcut cunoscute cetăţile, siturile arheologice şi ansamblurile arhitecturale, „Descoperă pacea sufletească – un circuit cultural, spiritual şi ecumenic”, în care s-a urmărit promovarea bisericilor şi mănăstirilor considerate monument istoric. Proiectul a avut o valoare de 514.630 de lei, din care, 403.542 de lei au fost numai fonduri nerambursabile. „Proiectul care tocmai s-a finalizat a fost derulat pe perioada a trei ani de zile. Mai avem în derulare şi proiectul pentru realizarea Centrului de Promovare Turistică a judeţului Arad, proiect derulat tot cu fonduri europene. În continuare, din resurse proprii ne dorim să realizăm materiale de promovare a obiectivelor cultural-turistice arădene şi în limba engleză şi maghiară“, a susţinut preşedintele Consiliului Judeţean, Nicolae Ioţcu.
În cifre, în cadrul proiectului au fost realizate: 10.000 pliante; 10.000 postere A2; 3.000 ghiduri turistice însoţite de hărţi turistice; 15.000 cărţi poştale însoţite de DVD-uri turistice; 1.000 albume însoţite de dvd-uri turistice 1 spot TV 30 s; 2 apariţii de 30 min în cadrul postului naţional de televiziune TVR 3; s-a participat la patru târguri de turism: la Bucureşti – Târgul de Turism de la Romexpo şi Târgul de turism Etno Rustica; Cluj – Târgul de TurismTouristica şi Timişoara Târgul de Turism Shop-ul de vacanţă. A mai fost creată o bază de date referitoare la obiectivele turistice din judeţul Arad, s-au realizat 40 de panouri de informare turistică; postere, albume turistice, ghiduri turistice, hărţi turistice, DVD-uri turistice şi cărţi poştale.
![](https://www.glsa.ro/wp-content/uploads/2024/06/6794e05c-11d0-42f6-aa73-72ec5b61e2c4-600x336.jpg)
A1 41
Descoperire ”macabră” pe Mureș: un manechin plutitor a pus ”pe jar” autoritățile arădene
citește mai mult »