Înmatriculările de vehicule noi au crescut, în august, cu 3,32%, până la peste 7.800 de unităţi, comparativ cu cifrele consemnate în intervalul similar din 2012, arată datele Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicate marţi.

Astfel, în august 2013, din totalul de 7.820 de unităţi noi înmatriculate, autoturismele au înregistrat cel mai important salt, cu 6.319 unităţi, în creştere cu 25,28%, faţă de august, anul trecut, când erau consemnate 5.044 unităţi. Un alt rezultat pozitiv a fost înregistrat la vehiculele comerciale medii şi grele de peste 3,5 tone şi până la 16 tone (autoutilitare) – cu 23 unităţi (+109,09%).

La polul opus se situează tractoarele (12 unităţi, scădere de 62,50%), autovehiculele cu destinaţie specială (26 unităţi, -60%), autobuzele şi microbuzele (35 unităţi, -58,33%), autovehiculele transport mărfuri (706 unităţi, -49,46%), semiremorcile (95 unităţi, -42,77%) şi mopedele şi motocicletele (115 unităţi, -27,22%).

Cea mai vândută marcă auto a rămas, şi în august, Dacia, cu 2.499 unităţi (creştere de 145,72% faţă de august 2012), urmată de Volkswagen – cu 526 unităţi (-30,15%), Ford – cu 446 unităţi (+27,43%) şi Skoda – cu 405 unităţi (-29,44%).

Potrivit datelor DRPCIV, în august, cele mai rare mărci nou înmatriculate au fost: Alfa Romeo (trei exemplare), Infiniti (două unităţi), Cadillac, Caterham şi Maserati (câte o unitate).

La sfârşitul anului trecut, parcul auto naţional era de 4.485.148 unităţi, dintre care 31,6% aparţinea mărcii Dacia, urmată de mărcile germane Volkswagen şi Opel, reiese din statistica DRPCIV.

Practic, în intervalul 2008-2012, s-a înregistrat o creştere de 27% a parcului auto din România, media anuală fiind de 6%.

Din totalul consemnat, mai mult de jumătate dintre maşini (55%) erau mai vechi de 10 ani, în paralel observându-se un proces de învechire continuă a parcului auto (de la 10 la 12 ani).

Oraşul cu cele mai multe maşini mai vechi de zece ani în parcul auto este Bucureşti, cu peste 400.000 de unităţi.

 

 

(AS – autor: Daniel Badea, editor:Nicoleta Gherasi)

 

Recomandările redacției