cuplu-vanzare-casaDacă ai o proprietate pe care intenţionezi s-o vinzi, ai grijă cum o promovezi deoarece există riscul să îndepărtezi potenţialii clienţi, chiar dacă aceştia vor să cumpere. Iată 5 lucruri care pun cumpărătorii pe fugă.

1.Un preț exagerat
În condițiile actuale de piață, prețul este cel mai important criteriu de achiziție pentru majoritatea celor aflați în căutarea unei proprietăți imobiliare în general și a unei locuințe în special. Cumpărătorii de azi visează la o casă care să atingă echilibrul optim dintre un preț cât mai bun, calitate și o localizare favorabilă. Pe timp de criză, acest principiu se aplică chiar și investitorilor – care, cel puțin teoretic, nu sunt atât de restricționați financiar. În acest context, setarea unui preț exagerat pentru proprietatea pe care o ai la vânzare este cea mai „sigură” metodă de a alunga cumpărătorii, chiar mai înainte ca aceștia să ajungă să o vadă. Nimeni nu se va deranja să se deplaseze să vadă o casă pe care o consideră din start ca fiind prea scumpă.
2. O promovare proastă
Într-o piață în care oferta este excedentară cererii, iar la dispoziția cumpărătorului se află multiple opțiuni, modalitatea de promovare poate face diferența între o serie de proprietăți similare. O prezentare reușită trebuie să furnizeze suficiente detalii pentru a trezi interesul cât mai multor clienți, dar și un „cârlig” pentru a-i face să treacă la acțiune. Pentru anunțurile postate pe internet, un set de fotografii de calitate poate determina o persoană să-și aloce timpul necesar pentru o vizionare, în vreme ce un anunț sec, plicticos și neilustrat are mari șanse să-l lase indiferent. Cei mai mulți cumpărători folosesc azi internetul pentru a-și găsi locuința potrivită; astfel de clienți trec la o căutare în „spațiul real” doar atunci când consideră că o anumită ofertă „merită” efortul.
3. Informațiile false
Dacă te gândești că, pentru a atrage cât mai mulți clienți sau pentru a obține un preț mai bun, poți distorsiona „puțin” realitatea, prezentând lucrurile într-o lumină „mai favorabilă”, îți recomandăm să te mai gândești. Ca orice altă relație, cea dintre tine și clientul tău este una bazată pe încredere. Odată zdruncinată această încredere, prin furnizarea unor informații false despre proprietate, întreaga relație se va clătina, iar șansele de a mai încheia o tranzacție în aceste condiții vor fi, practic, egale cu zero.
4. O casă neîngrijită
Deplasarea unui client pentru a viziona o proprietate este un pas important în orice tranzacție. Lucrurile nu se termină însă aici. Chiar dacă prețul pe care l-ai stabilit este unul atractiv, iar promovarea a fost una corectă și eficientă, mai există încă lucruri care îți pot alunga „mușteriii”. Pe lângă aspectele practice la care se uită atunci când pășește într-o casă, potențialul cumpărător caută de fapt, conștient sau nu, să se „vadă” locuind acolo. Treaba ta ca proprietar este să-i ușurezi acest efort. Pentru asta, o casă ar trebui să fie ordonată, bine întreținută, fără (prea multe) obiecte personale lăsate la vedere. Ideea ar fi să creezi, pe cât posibil, un spațiu neutru, în care aproape oricine să se poată „proiecta”.
5. O atitudine inflexibilă
Odată ajunși la faza negocierii, atitudinea ta este, iarăși, un lucru ce poate face diferența între o tranzacție reușită și una eșuată. Este important să știi că, în contextul economic actual, mai toată lumea se așteaptă să negocieze; nu lua asta ca pe un afront personal, oricât de „corect” (sau de mic) ai impresia că este prețul pe care îl ceri. Pe cât posibil, încearcă să fii deschis la nevoile cumpărătorului, prin găsirea unor soluții de compromis, atunci când este cazul. Păstrează-ți calmul și o atitudine respectuoasă pe tot parcursul negocierilor, indiferent de rezultatul final al acestora. Chiar și o vânzare neconcretizată poate constitui baza unei recomandări către un alt potențial cumpărător.
Sursa: imobiliare.ro

SURSA: http://www.libertatea.ro

Recomandările redacției