regMinisterul Justiției (MJ) propune reorganizarea structurilor din cadrul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), iar 150 de posturi urmează a fi desființate începând cu data intrării în vigoare a ordinului ministrului de resort de aprobare a Regulamentului de funcționare.

MJ a pus în dezbatere publică pe site-ul instituției proiectul Regulamentului de organizare și funcționare a ONRC și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale și proiectul de ordin al ministrului Justiției pentru aprobarea acestuia.

În referatul de aprobare se arată că numărul maxim de posturi pentru ONRC și oficiile de pe lângă tribunale a fost 1.787 și că prin Hotărârea Guvernului nr.574/2013 s-a stabilit un număr de 1.637 posturi.

MJ arată că numărul de posturi se reduce începând cu data intrării în vigoare a ordinului ministrului Justiției de aprobare a Regulamentului de organizare și funcționare a ONRC și al oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale.

Organigramele elaborate cuprind structurile organizatorice numai până la nivelul birourilor și este stabilit numărul minim de posturi pentru constituirea unui birou (cinci posturi de execuție), unui serviciu (șapte), unei direcții (15).

Inițiatorul proiectului precizează că, în cadrul ONRC, au fost necesare modificări ale structurilor interne și redenumirea unor compartimente astfel încât denumirea acestora să reflecte cât mai bine activitatea desfășurată.

Astfel, a fost creat, în subordinea directă a Directorului General, Biroul Comunicare și Relații Internaționale, ca o necesitate a participării în calitate de membru ONRC la organizațiile internaționale de profil (ECRF, CRF, IAIR).

Alte structuri create sunt: un birou în cadrul Serviciului Corpului de Inspecție Generală, un birou în cadrul Serviciului Audit Public Intern având în vedere obligațiile de raportare a rezultatelor misiunilor de audit public intern, Direcția Valorificare Date, care a fost reorganizată într-un singur serviciu și un birou după ce anterior cuprindea patru servicii și două birouri, Direcția Tehnologia Informației a fost reorganizată în trei servicii, fiecare cu câte un birou în subordine, având în vedere implementarea noului sistem informatic integrat al ONRC.

De asemenea, a fost înființat un nou serviciu, respectiv — Serviciul Asistență Tehnică și Publicare Buletinul Procedurilor de Insolvență — având în vedere creșterea semnificativă a activității, implementarea noului sistem informatic integrat și interconectarea Buletinului Procedurilor de Insolvență cu portalul e-Justice, Comisia Europeană, precum și Biroul Asistență și Strategie Anticorupție urmare obligațiilor de implementare a strategiei anticorupție și Biroul Avizare și Reprezentare urmare a gestionării activității de contencios la nivel național, unitar, printr-un sistem electronic central.

În document se mai spune că structurile oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale au fost transpuse în noua organigramă potrivit fluxului de desfășurare a activităților și că Biroul Unic a fost reorganizat, în cadrul acestuia desfășurându-se următoarele activități: rezervare denumire/emblemă, verificare și înregistrare cereri înmatriculări/mențiuni (inclusiv alte tipuri de cereri), validare și procesare cereri, lucrări de grefă cereri și soluționare cereri.

În cazul organigramei Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, Serviciul Biroul Unic a fost reorganizată în două birouri — Biroul Înmatriculări și Biroul Mențiuni, fiind preluate activitățile desfășurate de Biroul Registratură, Biroul Validare cereri înmatriculare/mențiuni și Biroul Validare alte tipuri de cereri, precum și activitățile Serviciului Lucrări de Grefă și Serviciului Procesare Date.

„Pentru a veni în sprijinul solicitanților, prin asigurarea de noi modalități de acces, a fost introdusă structura ghișeu de furnizare informații înregistrate în registrul comerțului, care va funcționa în principal, în fiecare sector al municipiului București”, mai susține MJ.

Sursa citată menționează că reanalizarea și redistribuirea numărului de posturi pe structuri a fost efectuată cu încadrarea în bugetul de venituri și cheltuieli. AGERPRES/

Recomandările redacției