pasaje[1]Primăria municipiului Arad va începe o campanie amplă de informare, atât a locuitorilor municipiului, cât și a participanților la trafic pe centura de nord a orașului, afectați de nefinalizarea lucrărilor la cele două pasaje supraterane peste liniile de cale ferată.

Conform unui proiect de hotărâre care va fi spus votului, luni, în ședința Consiliului Local Municipal, campania se va desfășura pe pagina de web a Primăriei municipiului Arad, unde va fi creată o secțiune distinctă, prin afișare electronică în spațiile destinate informării cetățenilor din Primăria și prin panouri informative, care vor fi montate în zona pasajelor.

„Consiliul Local al Municipiului Arad vă informează că vă aflaţi pe un drum naţional, administrat de Ministerul Transporturilor prin C.N.A.D.N.R.

2011 –  C.N.A.D.N.R. demarează construirea a două pasaje peste liniile de cale ferată în vederea fluidizării traficului.

2012 – C.N.A.D.N.R. sistează lucrările prin nealocarea de resurse financiare.

2013 -?

2014 -?“ este mesajul care va fi scris pe panourile informative.

Din expunerea de motive a proiectului de hotărâre reiese că la baza acestui proiect stau nemulţumirile exprimate atât de cetăţenii municipiului Arad, cât şi de participanţii la trafic care zilnic stau la cozi foarte mari care se formează la trecerile peste calea ferată ce intersectează şoseaua de centură a municipiului.

 „Având în vedere faptul că în anul 2011 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a demarat lucrările de construire a celor două pasaje rutiere supraterane peste liniile de cale ferată Brad- Curtici şi Arad – Bucureşti, iar in luna august 2012 deşi, pentru unul din pasaje lucrările erau aproape de finalizare, Guvernul nu a mai alocat bani, îmi exprim intenţia adoptării unei hotărâri a Consiliului Local al Municipiului Arad cu privire la adoptarea unor măsuri de informare a participanţilor la trafic, cu privire la faptul că remedierea situaţiei create, deşi poate fi soluţionată de autoritatea publică locală, care are posibilitatea alocării fondurilor necesare finalizării lucrărilor de construcţii ale celor două pasaje, nu poate fi pusă în practică, drumul respectiv fiind administrat la nivel naţional de către Ministerul Transporturilor, prin CNADNR“, se precizează în expunerea de motive, semnată de primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă.

De asemenea, în referatul serviciului de specialitate, semnat de Claudia Macra, administrator public, se arată că, „din cauza condiţiilor de trafic neadecvate, a cozilor şi a vizibilităţii reduse a şoferilor, în zonă s-au înregistrat foarte multe evenimente rutiere. Societăţile care transportă marfă cu destinaţia municipiul Arad şi care sunt obligate să parcurgă centura municipiului până la cea mai apropiată intrare de locul descărcării şi-au manifestat nemulţumirea atât pentru timpul pierdut cât şi pentru riscul ca marfa să se deterioreze din cauza întârzierii în livrare. Blocajele rutiere creează atât timpi suplimentari de aşteptare pentru transportatori, cât şi inconveniente agenţilor economici din municipiu şi a partenerilor de afaceri ai acestora“.

În același document se mai precizează că „străinii care intră în ţara noastră, cei mai mulţi prin punctul de trecere a frontierei Nădlac, pe DN 7, sunt întâmpinaţi de un drum aflat permanent în construcţie, trafic blocat şi timpi de aşteptare considerabili, care creează o primă imagine deplorabilă atât pentru municipiul Arad cât şi pentru România“.

Conform estimărilor primarului municipiului Arad, finalizarea lucrărilor la cele două pasaje ar necesita fonduri în valoare de aproximativ 5 milioane de euro.

Lucrările la obiectivele de investiţii „Pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad peste liniile CF Brad-CF Curtici” şi „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad peste CF Arad-Bucureşti” au fost oprite în luna august a anului 2012.

Recomandările redacției