logoAsociaţia “Arad – Capitală Culturală Europeană 2021” în parteneriat cu Primăria municipiului Arad au început organizarea unei competiţii pentru stabilirea logo-ului şi mascotei proiectului “Arad-Capitală Culturală Europeană 2021”.

La concurs se pot înscrie firme de branding, persoane fizice, asociaţii, fundaţii, societăţi comerciale din toată ţara, iar cei care vor elabora cele mai bune machete pentru logo şi mascotă vor fi recompensaţi cu două premii, fiecare în valoare de 10.000 de lei.

“Intenţia noastră este aceea de a contura identitatea vizuală a proiectului nostru, al cărui scop îl reprezintă dobândirea titlului de Capitală Culturală Europeană. Se vor acorda două premii, fiecare în valoare de câte 10.000 de lei cu TVA inclus. Oricare participant poate depune în concurs mai multe mape, respectând strict prevederile stipulate în regulament. Dreptul de proprietate pentru logo şi mascotă va fi implicit transferat Asociaţiei, odată cu ridicarea premiului”, a precizat Andrei Ando, directorul asociaţiei.

În ceea ce priveşte logo-ul, organizatorii concursului caută elementele care să definească Aradul ca o comunitate dinamică, cu o tendinţă către înnoire, reinventare, respectând însă cultura, tradiţiile, patrimoniul local existent. Logo-ul trebuie să definească personalitatea şi caracterul Aradului şi să exprime spiritul multietnic şi multicultural al Aradului, ambiţiile de a se valida ca un oraş deschis, un spaţiu al integrării şi al creaţiei.

Materialele promoţionale ale asociaţiei vor fi personalizate cu logo-ul respectiv, fie că este vorba de tipărituri sau obiecte vestimentare sau on-line.

Mascota proiectului trebuie să fie o figură simpatică, un simbol al comunităţii locale, inspirat din viaţa de zi cu zi. Mascota poate fi o clădire, un element geometric, un animal, orice grup reprezentativ sau construcţie care pot fi asociate cu spiritul Aradului.

“Se va ţine cont de faptul că ea trebuie ulterior croită şi realizată dintr-un material textil sau plastic, care se va constitui într-un obiect de promovare a asociaţiei şi a Aradului”, se arată într-un comunicat de presă al organizatorilor concursului.

Concurenţii vor expedia lucrările în format tipărit şi electronic pe adresa Asociaţiei Arad-Capitală Culturală Europeană 2021, str. Horia nr.2, ap. 6 C, până în data de 16 mai (data poştei). Pe mapă (dosar plic cu marginile sigilate) nu se vor trece datele de identificare ale concurentului, ele regăsindu-se în interior, într-un plic separat, închis.

Plicul va conţine o scrisoare de prezentare cu datele de contact ale competitorului şi un Curriculum Vitae.

Juriul care va realiza selecţia va fi format din cinci persoane.

După semnarea contractului, câştigătorul va livra materialele suplimentare solicitate pentru logo, respectiv mascotă, la cererea asociaţiei, în termen de 7 zile de la fiecare solicitare formulată în scris.

Mapa de concurs va conţine: plicul închis cu datele de identificare ale concurentului, planşe în format A4, color, cu propunerea de logo sau de mascotă, grafică sau jpg. (rezoluţie format electronic min. 300 de pixeli), explicarea conceptului.

Este necesar să figureze pe verso şi codul de culoare pentru tipar. Câştigătorul va fi anunţat în săptămâna 26-31 mai.

Recomandările redacției