Remus Pricopie, ministrul Educaţiei Naţionale, a susţinut astăzi o pricopievizită de lucru în municipiul Arad. În cadrul vizitei a avut o întâlnire cu studenţii Universităţii Aurel Vlaicu, a vizitat şantierele de lucru ale noului sediu al Inspectoratului Şcolar Judeţean şi al hotelului Clubului Sportiv Gloria, iar vizita la Arad şi-a încheiat-o la Facultatea de Teologie Ortodoxă şi la cea de Design din cadrul aceleaşi universităţi. Tot în cadrul vizitei a avut o întâlnire de lucru cu toţi directorii de şcoli din judeţul Arad, eveniment desfăşurat în sala festivă a Universităţii Aurel Vlaicu şi organizat de către Inspectoratul Şcolar Judeţean.
La întâlnirea cu directorii, ministrul Educaţiei a dezbătut mai multe probleme legate de învăţământul preuniversitar însă nu a uitat să strecoare în discursul său şi aspecte electorale, lăudând mai multe iniţiative ale şefului său de cabinet, Victor Ponta.
Pricopie a vorbit despre importanţa reducerii vârstei de aducere a copilului în şcoală, aducând în discuţie aici paralele cu sisteme de învăţământ din alte ţări din Uniunea Europeană. A atras apoi atenţia asupra modului defectuos în care sunt trataţi elevii cu rezultate slabe la învăţătură, sugerând că nu este o soluţie tratarea lor cu indiferenţă. „Astfel, în lunile octombrie, noiembrie, decembrie şi ianuarie voi propune ca aceşti elevi cu rezultate slabe la învăţătură să aibă parte de meditaţii instituţionalizate care să aibă drept finalitate susţinerea unui examen în luna februarie sau martie. Acest bacalaureat special are menirea de a le oferi copiilor o şansă. Nu am hotărât încă toate aspectele acestei probleme, încă ne mai consultăm“, ne-a declarat Pricopie.
Bani există, doar să ştim să luăm
Ministrul a subliniat la Arad şi importanţa pe care o au şcolile pedagogice. „Liceele pedagogice au crescut această ţară, iar desfiinţarea lor constituie o mare greşeală. Din contră, trebuie să gândim un sistem pentru a dezvolta aceste şcoli“, a mai spus Pricopie.
Deşi realitatea pare să demonstreze altceva, ministrul a susţinut că sistemul de învăţământ din România nu suferă din punct de vedere al resursei economice. Acesta a spus că bani există, trebuie doar gândite proiecte foarte bune pentru atragerea lor. De asemenea, în perioada 2014-2020 s-au alocat 600 de milioane de lei pentru finalizarea proiectelor de infrastructură începute de-a lungul anilor şi care au fost abandonate din lipsa banilor. Tot în ceea ce priveşte latura economică, ministrul a adăugat că intenţionează să împrumute 250 de milioane de euro de la Banca Mondială. „Din aceste sume vom alcătui granturi în valoare de câte 50 – 70 – 90 – 100 – 150 de mii de lei, care vor fi alocate şcolilor însă nu pe considerente de performanţă, pentru că atunci şcolile cu probleme vor rămâne pe dinafară, iar banii vor ajunge doar la cele mai bune, ci pe progres“, a declarat ministrul.
Remus Pricopie a mai vorbit despre importanţa deblocării posturilor, susţinând că este conştient că în acest moment unităţile de învăţământ se află chiar în ilegalitate din această cauză. A mai vorbit despre schimbarea manualelor şcolare şi îmbunătăţirea bazei materiale, însă şi despre digitizarea manualelor.

Recomandările redacției