tren paginaArădenii care sunt nevoiţi să călătorească cu trenul au parte aproape tot timpul de surprize neplăcute. Întârzierile de câteva zeci de minute au ajuns la ordinea zilei, astfel încât naveta a devenit un adevărat calvar. Iar dacă ai ghinionul ca trenul în care tocmai te-ai urcat să se defecteze între staţii, eşti obligat să o iei la picior pe câmp, dacă nu vrei să ajungi la serviciu la cu câteva ore după începerea programului.

Călătorii care au urcat, ieri dimineaţă, în trenul de Arad, care a oprit la Săvârşin la ora 4.56, au fost abandonaţi pur şi simplu în câmp, între Vărădia de Mureş şi Bătuţa. „Am luat trenul pentru a ajunge la Arad. După ce am trecut de Vărădia s-a oprit în câmp. Din câte am înţeles de la conductor, locomotiva nu mai răspundea la comenzi pentru că s-a stricat o baterie. Am stat astfel cam jumătate de oră în câmp, făcând haz de necaz, dar când am văzut că o doamnă se dă jos şi o ia pe linii pentru a ajunge la drum, i-am urmat exemplul, după ce am vorbit din nou cu conductorul, care mi-a spus că mai durează o oră, o oră şi ceva până ce garnitura va fi pusă din nou în mişcare”, poveşteşte Milica Lup. Femeia mai spune că a trebuit să meargă cam un kilometru pe câmp, până la un drum agricol, pentru a putea ajunge la şosea. Deşi a dat 12,5 lei pe bilet, a mai fost nevoită să plătească încă zece lei la ocazie, pentru a putea ajunge la Arad. „ Pe drum, am văzut din maşină cum călătorii din celelalte staţii au ieşit şi ei la ocazie, fiind probabil anunţaţi de cele petrecute. Din fericire, eu vin doar ocazional la Arad, dar cu toate acestea, în urmă cu vreo şapte-opt ani am păţit la fel. Era într-o iarnă, iar trenul s-a stricat în dreptul drumului agricol spre care m-am îndreptat astăzi (n.r.- ieri). Atunci am stat vreo două ore în tren”, a mai spus Milica Lup.

Trenuri oprite pe traseu

Alţi călători cu care am stat de vorbă se plâng că sunt ţinuţi pe traseu din cauza lucrărilor care se fac la Culoarul IV Paneuropean. „ Fac naveta de la Lipova la Arad. În fiecare dimineaţă întârzierile sunt între cinci şi 60 de minute. Mai nou, opririle se fac între Păuliş şi Ghioroc, unde suntem nevoiţi să aşteptăm să treacă un tren de o categorie superioară. Pentru că trenul nu mai opreşte în Gara Arad, ci în Aradul Nou, de multe ori cobor la Glogovăţ, pentru a ajunge mai repede la serviciu”, susţine Marcel Popa. Conform celor povestite de acesta, sute de călători sunt în aceaşi situaţie.

Pe de altă parte, reprezentanţii Regionalei CFR Timişoara ne-au declarat că trenul oprit între Vărădia şi Bătuţa a avut o întârziere de 140 de minute. „A fost o defecţiune tehnică apărută pe linia curentă. A trebuit adusă o locomotivă de la Arad, astfel încât trenul a avut o întârziere de 140 de minute”, ne-a declarat Ioan Fofiu, şef Serviciu Mers Trenuri din cadrul Regionalei. În ceea ce priveşte întârzierile provocate de lucrări, acesta susţine că problemele nu se vor rezolva în viitorul apropiat. „Toate acestea depind de partea de infrastructură. Noi nu putem decât să ne conformăm situaţiei”, a încheiat Fofiu.

Viteză redusă din cauza caniculei

Mai trebuie spus că reprezentanţii CFR au anunţat săptămâna aceasta  că au fost introduse limitări de viteză în circulaţia trenurilor, din cauza temperaturilor ridicate care se înregistrează la nivelul solului. Astfel, viteza de circulaţie a trenurilor de călători şi de marfă s-a redus cu 10-50 km/h faţă de viteza normală. „Această măsură este necesară în perioadele caniculare pentru ca traficul feroviar să se desfăşoare în condiţii de siguranţă […] Prin aplicarea acestei măsuri – obligatorie în perioadele caniculare – se vor înregistra întârzieri la destinaţie, în medie, de 10-20 de minute/tren, funcţie de traseul trenului din graficul de circulaţie. Întârzieri mai mari, de până la 30 de minute/tren, se pot înregistra la trenurile al căror parcurs tranzitează mai multe judeţe afectate de temperaturile ridicate”, se arată într-un comunicat de presă al CFR.

Recomandările redacției