OLYMPUS DIGITAL CAMERAConsilierii locali vor supune aprobării în şedinţa de joi Harta strategică de zgomot a municipiului Arad şi Planul de acţiune pentru prevenirea şi reducerea zgomotului ambiant în municipiul Arad.

Specialiştii care au realizat Harta strategică de zgomot pentru municipiul Arad au propus ca pe diferite drumuri nepreferenţiale din oraş să fie stabilită limita de viteză la 40 km/h chiar şi la 30 de km/h deoarece, după ce au declarat viteza ca principala sursă de poluare fonică în oraş.

Din cele două documente reiese faptul că “traficul rutier provoacă o poluare acustică notabilă pe străzile principale ale oraşului”.

“Se propune ca pe diferite drumuri nepreferenţiale din oraş să fie stabilită limita de viteză la 40 chiar si la 30 de km/h deoarece aceasta este una dintre cele mai importante mijloace de reducere a poluării şi a zgomotului în mediul urban. Zgomotul scade în funcţie de viteză, intensitatea traficului şi tipul de trafic. La viteză limitată condusul este mai regulat, cu mai puţin acceleraţii şi frâne”, se arată în proiect.

Rezultatele trasării hărţii strategice de zgomot pentru traficul motorizat arată că cele mai mari nivele sonore se înregistrează pe principalele căi de comunicare ale oraşului mari bulevarde şi bulevarde.

Conform datelor obținute în urma realizării hărții de zgomot pentru traficul rutier se evidențiază următoarele zone: Calea Aurel Vlaicu, str. Ştefan Teneţchi, str. Tribunul Corcheş, str. Ovidiu, str. Petru Rareş, Calea Zărandului, str. Voinicilor, Calea Iuliu Maniu, B-dul Nicolae Titulescu, str. Eugen Popa, str. Ogorului, Calea Timişorii, str. Steagului, str. Ştefan cel Mare, str. Pompei, str. Troiei, str. Calea Radnei, calea Bodrogului, str. Dorobanţilor. În aceste zone, valorile înregistrate ale zgomotului pe timp de zi depășesc 60 decibeli, faţă de limita permisă care este de 55 decibeli.

De asemenea, pe aceleaşi străzi se înregistrează valori ale zgomotului de peste 50 de decibeli pe timp de noapte.

Specialiştii au recomandat întocmirea unui studiu privind constituirea unei infrastructuri de  circulaţie, în conformitate cu progresul tehnologic actual şi cu necesităţile previzionate ale circulaţiei zonei, asigurarea legăturilor între drumurile urbane şi periurbane, corelarea proiectării şi executării etapizate ale acestora, dezvoltarea infrastructurii pentru transport şi armonizarea acestuia.

De asemenea, s-a propus, reducerea traficului în zona centrală, înfiinţarea şi dezvoltarea de zone exclusiv pietonale în centrul oraşului şi în cartierele de locuit dar şi constituirea unor perdele forestiere în lungul drumurilor de centură, care reduc nivelul poluării fonice şi cantitatea de suspensii solide din aer. Închiderea anumitor drumuri pentru trafic în împrejurimile şcolilor,centrelor medicale, culturale sau rezidenţiale.

 

 

Recomandările redacției