accident vladiDirecţia Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române a întocmit o hartă a zonelor unde au loc cele mai multe accidente rutiere din ţară. Zonele cu pricina au fost marcate cu un punct negru, într-un chenar roşu, atât pe hartă, cât şi pe teren, indicatorul cu pricina având menierea să-i facă pe şoferi mai atenţi la ceea ce se întâmplă în trafic. Conform www.hartapunctelornegre.ro, cele mai multe puncte negre sunt pe DN7, un tronson de drum care traversează comuna Vladimirescu fiind inclus pe această listă. Dacă Aradul este reprezentat pe hartă doar de tronsonul cu pricina, cuprins între km 536,20 şi 537,20, în judeţul vecin Hunedoara se află nu mai puţin de şapte astfel de puncte, unul între Săcămaş şi Leşnic, două între Mintia şi Deva, trei între Sântuhalm şi Simeria şi unul înainte de Orăştie.
Ovidiu Liber, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad, susţine că aceste puncte negre sunt stabilite în funcţie de frecvenţa accidentelor într-o anumită perioadă de timp. „Harta punctelor negre este gestionată de Direcţia Rutieră, care stabi­leşte locul în care se amplasează aceste indicatoare în funcţie de datele statistice cu privire la numărul de accidente. Indicatoa­rele sunt puse de administratorul drumului care ia măsuri astfel pentru a diminua riscul rutier. Acele indicatoare au rol de conştientizare a participanţilor la trafic cu privire la posibilitatea producerii unor accidente, ne­fiind cuprinse în ca­tegoria in­dicatoarelor menţio­nate în OUG 195/2002”, a decla­rat Ovidiu Liber. De altfel, reprezentanţii IPJ susţin că o măsură simi­lară, luată pe un tronson de drum care străbate comuna Vinga, însoţită de montarea unor panouri din beton a dus la dispariţia unui punct negru de pe hartă.
Autorităţile aşteaptă construirea şoselei de centură
În ceea ce-l priveşte, Ioan Crişan, primarul comunei Vladimirescu, susţine că problema a apărut atât din cauza şoferilor, cât şi din cauza pietonilor care sunt indisciplinaţi în trafic.
„Acest punct negru a apărut din cauza nerespectării limitei de viteză, şi şoferii, şi pietonii fiind indisciplinaţi în trafic. Zilele trecute, remorca unui TIR s-a răsturnat din cauză că şo­ferul vorbea la telefon”, afirmă Crişan.
O altă cauză care a dus la numărul mare de accidente o reprezintă traficul infernal de pe DN 7, comuna fiind tranzitată zilnic, potrivit unui studiu, de 24.000 de maşini, trafic greu reprezentând 40% din total. În aceste condiţii, autorităţile locale intenţionează să realizeze o şosea de centură, pentru a decongestiona traficul. „Sperăm că centura de ocolire a localităţi, care trebuie să facă legătura dintre DN7 şi autostradă, peste Mureş, înspre Fântânele şi Sânicolau să prindă contur. În urmă cu şapte ani am aprobat în consiliu proiectul realizat de CNADNR cu privire la centură, dar nu ştiu ce şanse avem ca lucrările să înceapă”, a încheiat Crişan.

Recomandările redacției