SONY DSC

Bugetul aerogării intră la vot în CJA

Deși nu e început de an, ci aproape de final, bugetul Aeroportului Arad intră  la vot în Consiliul Județean. Așa cum conducerea aerogării anunța, aprobarea unui buget multiannual este o procedură obligatorie pentru demararea investițiilor de transformare a terminalului Cargo, în terminal de pasageri. În plus, vorbim de un buget multianual, pentru anii 2015 – 2018. Trebuie spus că, procedura trebuie făcută și pentru angajamentele pe care le va avea aeroportul și pentru care ar urma să primească compensații financiare.

Aportul administrației județene, la buget este însă substanțial. Fundamentarea veniturilor proprii s-a facut pe baza realizarilor estimate în functie de traficul existent. Veniturile totale propuse pentru anul 2015, sunt in suma de 5.250.000 de lei, din care transferurile de la Consiliul Judetean Arad de 2.500.000 de lei, la nivelul celor aprobate pentru anul  2014. Potrivit referatului ce va sta pe masa aleșilor județului la finele acestei săptămâni, pentru anii 2015-2018 veniturile si cheltuielile estimate  raman  constante s-a prevazut o crestere cu de 2%-3%. „In vederea dezvoltării traficului de pasageri pe Aeroportul Internațional Arad, condiția de bază este realizarea unui terminal de pasageri modern, care să permită operarea unui trafic de circa 200.000 de pasageri anual. Solutia identificată și care se poate realiza cu costuri minime, este transformarea unei părți din Terminalul Cargo în terminal de plecari pasageri, păstrând o parte din terminal pentru activitatea de cargo, iar actualul terminal să fie destinat doar pentru fluxul de sosiri pasageri (…) Întrucât actualele venituri proprii ale SC Aeroportul Arad S.A. nu permit finanțarea unor lucrări de dezvoltare de asemenea anvergura, prin proiectul de buget multianual întocmit se propune alocarea surselor pentru finanțarea obiectivului de investiție «Transformarea Terminalului Cargo în Terminal de Pasageri» in perioada 2016-2018, și aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli multianual“, se arată în referat.

Investițiile vor fi derulate pe bază de credit furnizor, compania constructoare fiind dispusă să suporte investiţia până la recuperarea cheltuieli. Aeroportul va putea restitui constructorului cheltuiala, în patru ani de zile.

Recomandările redacției