ANPC

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, cu sprijinul Guvernului, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi al Consiliului Concurenţei lansează proiectul pilot „Monitorul preţurilor bunurilor de consum”. Conform reprezentanţilor ANPC, proiectul îşi propune crearea unui platforme on-line care să afişeze săptămânal preţurile produselor care fac parte din coşul zilnic al populaţiei. „Obiectivele proiectului sunt pe de-o parte informarea consumatorilor care vor putea compara preţurile şi identifică magazinele de unde pot cumpăra alimentele de bază la cele mai mici preţuri, iar pe de altă parte scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine. Proiectul pilot va fi implementat în perioada 1 martie 2015 – 31 decembrie 2015 cu finanţare  de la bugetul de stat, urmând ca după încheierea acestei perioade susţinerea financiară să se realizeze din fonduri europene”, se arată într-un comunicat de presă al ANPC. De remarcat că, potrivit reprezentanţilor instituţiei, lansarea acestui proiect are loc în contextul negocierilor de la nivelul Comisiei Europene privind crearea unui instrument similar care să asigure transparentă pe lanţul comercializării produselor de la producător până la raftul magazinelor. „Un proiect similar a fost realizat de Guvernul Greciei, prin Ministreul Comerţului şi a avut ca rezultat, după trei luni de la implementare, o scădere a preţurilor cu 7%”, se mai arată în comunicat.

Gelu Florincaş, preşedintele Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor Arad, susţine că proiectul este cât se poate de binevenit, în condiţiile în care marii comercianţi îşi bat joc uneori de cumpărători. „Îşi bat joc de noi cu preţurile. Până şi Consiliul Concurenţei vrea să dea prime celor care fac sesizări. Aşteptăm să primim instrucţiunile cu privire la proiect, pentru a vedea cum îl aplicăm”, ne-a declarat Florincaş, nu înainte de a menţiona că există agenţi economici care nu văd cu ochi buni activitatea asociaţiei.

Recomandările redacției