boghicevici

Grupul parlamentar PNL din Camera Deputaților a organizat astăzi o dezbatere intitulată „Responsabilitatea socială corporativă”. Dezbaterea a fost organizată împreună cu Social Responsibility Magazine și a avut ca principală temă noua Directivă a Parlamentului European referitoare la responsabilitatea socială a companiilor (CSR). Conform acesteia, începând cu anul 2017 firmele cu mai mult de 500 de angajaţi vor fi obligate să raporteze şi activităţile non-financiare prin intermediul cărora se reflectă impactul acestora în societate, asupra mediului, a propriilor angajaţi şi a bunei guvernanţe. Dezbaterea a reunit reprezentanți ai mediului corporativ din România, ai societății civile, dar și o serie de parlamentari și reprezentanți ai Guvernului. Deputata Boghicevici crede că Directiva pentru transparență va crea competitivitate în rândul companiilor în derularea acțiunilor de tip CSR și va permite o mai bună evaluare a acestora din perspectiva implicării în viața comunității. PNL va iniția un grup de lucru pentru transpunerea acestei directive în vederea urgentării procesului de implementare a prevederilor sale, mai ales că vorbim de necesitatea modificării mai multor acte normative. „Este nevoie de o colaborare a instituțiilor statului care să sprijine actorii privați în direcționarea eforturilor de implicare socială. Nu o strategie pe hârtie, ci priorități clare, reale, selectate pe baza unor indicatori clari de urgență, necesitate, oportunitate. În elaborarea reglementărilor naționale care vor transpune această directivă trebuie să avem în vedere faptul că ea trebuie percepută în primul rând ca un impuls și nu ca o constrângere pentru marile companii în a derula activități de responsabilitate socială. De asemenea, cred că statul trebuie să găsească un sistem consistent de acordare de stimulente fiscale pentru companiile care derulează activități de tip CSR deoarece responsabilitatea socială înseamnă totodată și locuri de muncă dar și creștere economică. PNL este un susținător al implicării actorilor privați în tot ceea ce înseamnă sistemul de asistență socială pentru că așa putem asigura servicii mai bune, în condiții de responsabilitate sporită. Fie ca vorbim de potenţialul de imagine, de creşterea calităţii vieţii angajaţilor, de reîntinerirea şi protejarea mediului de lucru al angajaţilor, de nevoia managerilor de a îmbrăţişa anumite valori etice distincte care să conducă la diferenţierea brandului, îndeplinirea unor standarde de responsabilitate socială de către corporaţii aduce înainte de toate beneficii în plan social”, a mai adăugat Claudia Boghicevici.

Recomandările redacției