Profitând de cele câteva momente în care am aşteptat înalta vizită a Excelenţei Sale dl. Dan Ben-Eliezer, ambasadorul Israelului în România, la Chişineu-Criş, l-am provocat pe domnul primar Gheorghe Burdan să ne spună câteva cuvinte despre proiectele de dezvoltare ale oraşului. Fără multă vorbă, domnul primar ne-a făcut cunoştinţă cu domnul inginer Adrian Senteş, specialistul care se ocupă nemijlocit de compartimentul tehnic şi de investiţii al oraşului, împreună au care am realizat „decalogul” pe care vi-l propunem mai jos.
1. Primăria a fost modernizată integral în anul 2013, dar nu doar clădirea prorpiu-zisă, ci şi parcările, spaţiile verzi înconjurătoare, anexele (garaje, arhivă etc.). Valoarea investiţiei trece de 8 miliarde de lei vechi.
2. Pista de biciclete dintre Chişineu-Criş şi Nădab, pe o lungime de 2,8 km, va fi finalizată peste aproximativ două luni şi foloseşte, exclusiv, materiale din producţia locală (SENINI). Pista extra-urbană vine în continuarea celei urbane existente, în lungime de 2 km, denumită „Pista Regele Mihai”. Valoarea actualei investiţii trece de 11 miliarde de lei vechi.
3. Asfaltarea a 6 km de străzi în oraş şi la Nădab.
4. Reabilitarea integrală a Grădiniţei PP+PN, investiţie în valoare de 20 de miliarde de lei vechi şi care va fi inaugurată la începerea noului an şcolar.
5. Modernizarea reţelei de apă-canal pe o distanţă de 6 km.
6. Canalizare la Nădab (130 miliarde lei vechi, pe O.G. 28) şi o staţie de epurare a apei la Chişineu-Criş.
7. Amenajarea de parcări şi spaţii verzi în curţile interioare a peste 20 de blocuri de locuinţe (Pădureni şi pe străzile Ciocârliei, Primăverii şi Bicazului). Urmează blocurile de garsoniere.
8. Amenajarea unei parcări în centrul Nădabului, pentru a deservi nevoile Parcului Industrial.
9. Împrejmuirea şi pavarea aleilor Cimitirelor şi construirea unei Case de parastase şi pomeni la Nădab (3 miliarde de lei vechi).
10. Pregătirea proiectului pentru finalizarea asfaltării tuturor străzilor la Chişineu-Criş şi Nădab.
În încheiere, menţionăm doar faptul că domnul inginer Adrian Senteş ne-a precizat că asfaltarea străzilor din Chişineu-Criş şi Nădab a urmat cu stricteţe algoritmul finalizării lucrărilor de infrastructură subterană (reţele de apă şi canalizare, utilităţi etc.) pentru a se evita spargerea unor străzi nou-modernizate şi risipirea banului public. Nu în ultimul rând, majoritatea inves­tiţiilor efectuate sau aflate în derulare s-au făcut prin fonduri de la bugetul local, Primăria Chişineu-Criş fiind printre puţinele din ţară care nu are credite luate sau datorii la bănci.

Recomandările redacției