penitenciar

Pe parcursul ultimilor doi ani, Penitenciarul Arad a implementat, în calitate de coordonator, proiectul de parteneriat pentru învăţare Grundtvig, “Psychodrama and Creative Education in Prison”, ID  naţional GRU-13-C-LP-61-AR-RO,  finanțat în cadrul Programului de Învățare pe Tot Parcursul Vieții. În perioada 15 – 20 iunie 2015 se va desfășura la Arad întâlnirea finală a proiectului, fiind invitaţi reprezentanţi din toate ţările partenere, iar mâine, începând cu ora 9.00, la Hotel Continental Forum Arad, Bulevardul Revoluției nr. 79-81, are loc conferința de încheiere a proiectului, în care vor fi prezentate rezultatele acestuia.

Obiectivul general al proiectului a vizat formarea personalului de specialitate și a voluntarilor implicați în educația deținuților privind utilizarea tehnicilor psihodramatice în activitățile educaționale din penitenciar, cu scopul de a dezvolta motivația intrinsecă a deținuților pentru învățare.

Proiectul a reunit ca parteneri instituții corecționale și organizații neguvernamentale care activează în penitenciarele europene: Penitenciarul Arad (România), Consorzio Tartaruga Società Cooperativa Sociale (Italia), Service pénitentiaire d’insertion et de probation du Val d’Oise (Franța), Kalėjimų departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Panevėžio apygardos probacijos tarnyba (Lituania), HMP Grendon Underwood (Marea Britanie).

Activitățile de instruire au fost susținute de formatori acreditați, reprezentanții unor școli recunoscute la nivel european în domeniul formării în metoda psihodramatică de lucru cu grupul: Asociația Română de Psihodrama Clasică (România) și London Centre for Psychodrama Individual & Group Psychotherapy  (Marea Britanie).

Workshop-urile de formare în cadrul proiectului s-au desfășurat cu prilejul întâlnirilor de lucru comune, organizate în țările partenere. Fiecare sesiune de formare a avut obiective specifice de învățare și au fost organizate astfel încât să permită participanților să exerseze tehnicile psihodramatice care pot fi utilizate în activitățile educaționale din penitenciar. De asemenea, întâlnirile de proiect au constituit oportunități de dezvoltare a dialogului intercultural și a schimburilor de bune practici între specialiștii implicați în educația deținuților din țările europene partenere.

Recomandările redacției