Construct Mod

Ziarul nostru a tras un semnal de alarmă cu privire la mersul lucrărilor de reabilitare a DN 76 încă de anul trecut. În iulie 2014 scriam că drumarii care lucrează acolo își desfășoară activitatea într-un ritm nesatisfăcător.

Începută în urmă cu aproximativ trei ani, reabilitarea porţiunii de drum care străbate judeţul Arad a fost oprită, la un moment dat, localnicii spunând că acest lucru s-a întâmplat din cauza lipsei de fonduri. În 2014  constructorii s-au apucat din nou de lucru, însă firmele cărora li s-au repartizat diferite tronsoane îşi îndeplineau obligaţiile contractuale în mod diferit. Dacă pe tronsonul Ioneşti-Groşi-limită cu judeţul Bihor, drumarii de la Construct Mod Oradea puteau fi văzuţi, anul trecut, la muncă, nu acelaşi lucru se putea spune de firma spaniolă, care a câştigat licitaţia pentru a reabilita tronsonul Vârfurile-limită cu judeţul Hunedoara. Mai mulţi şoferi din zonă, ne-au contactat, extrem de nemulţumiţi de condiţiile în care sunt nevoiţi să circule. „De la Ioneşti, până la Groşi şi până la intrarea în judeţul Bihor se lucrează fest. În schimb, între Vârfurile şi judeţul Hunedoara nici vorbă de aşa ceva. Lucrările stagnează de multă vreme, nu vezi niciun muncitor pe marginea drumului, pe utilaje s-a prins rugina, iar noi, care suntem nevoiţi să circulăm pe aici ne distrugem nervii aşteptând la semafoare. Pe de o parte şi alta a drumului sunt făcute săpături, iar pe Dealul Şortocului, s-a început să se facă două consoloidări de ziduri, una la începutul pantei de urcare de la Hălmagiu, alta la o distanţă câţiva zeci de metri”, povestea, anul trecut, un şofer revoltat.

 

După un an, directorul general al CNADNR ia taurul de coarne

A trebuit să treacă un an, pentru ca directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, să ia taurul de coarne. Săptămâna trecută, acesta a făcut o vizită neanunțată pe șantierele de pe DN 76, Deva – Oradea și a trimis un comunicat de presă, prin intermediul căruia i-a urecheat pe drumarii care nu-și fac treaba. „Pe primele două tronsoane pe care lucrează firmele Selina și Porr am întâlnit doar opt muncitori. Pe tronsonul următor, gestionat de Viales n-am întâlnit niciun muncitor, iar pe cel de-al patrulea unde lucrează cei de la Construct Mod am numărat 18 prezențe fizice, dar nu lucra nimeni. L-am căutat pe Inginerul reprezentant al DRDP Timișoara, nici urmă. L-am sunat pe directorul regional și i-am dat dispoziție ca de luni, împreună cu cei responsabili pentru lucrările de pe DN 76 să fie pe șantiere pentru supravegherea lucrărilor. La fel și cei de la Unitatea de Implementare de la sediul central. Luni i-am convocat în ședință pe toți factorii responsabili de acest proiect. I-am avertizat în nenumărate rânduri că lucrurile nu merg, acum urmează sancțiuni”, susține Neaga.

„Își vor pierde dreptul de a mai lucra în România

Acesta a ținut să precizeze că pe pe tronsonul gestionat de AZVI se lucrează, dar nu la capacitate maximă, iar pentru ultimul tronson, cel gestionat de SCT, firmă căreia i s-a reziliat contractul, în următoarele zile se va relicita pentru continuarea lucrărilor la partea carosabilă. „Săptămâna viitoare voi avea o ședință cu toți constructorii de pe DN 76, care vor fi avertizați că în cazul în care lucrurile nu intră pe un făgaș normal va urma rezilierea contractelor. În ritmul actual, lucrările pe DN 76 nu vor fi finalizate nici în 2017. Și atunci, dacă noi vom pierde bani europeni din cauza nefinalizării acestui proiect de către constructori, sa-și piardă și ei dreptul de a mai lucra în România. Știu că toată lumea dă vina pe noi, cei de la CNADNR, dar este inadmisibil ca de acum o lună, cand am vizitat șantierele și când constructorii s-au angajat să lucreze la capacitate maximă, acum să constat că am rămas la același stadiu. Ca și la Lotul 3 de pe Orăștie – Sibiu și aici lansez un advertisment public constructorilor care nu-și respectă angajamenteleˮ, a încheiat director general al CNADNR.

Recomandările redacției