În această perioadă sunt în plină desfăşurare ample lucrări de pietruire a drumurilor din comuna Bata. Autorităţile publice locale au o înţelegere cu reprezentanţii unei companii germane care exploatează cariera din comună şi în fiecare zi se primesc o sută de tone de piatră pentru a folosi la pietruiri. Primarul Ion Micurescu spune că respectiva companie produce în fiecare zi nu mai puţin de două mii de tone de cribluri asfaltice de cea mai bună calitate, acestea fiind folosite în toată Europa la construirea autostrăzilor. „Avem un avantaj mare cu această companie. În primul rând vorbim de impactul social, creat prin locurile de muncă pe care le oferă. Apoi, această companie germană are punct fiscal de lucru în Bata şi acest lucru înseamnă că la bugetul nostru intră impozitul pe profit, dar şi impozitele pe salarii. În plus, suntem ajutaţi de fiecare dată când în comu­na noastră se organizează dife­rite evenimente culturale, reprezentanţii acestei fir­me ne ajută substanţial”, spune primarul Micurescu.
În ceea ce priveşte lucrările de pietruire a drumurilor, acestea au început deja în localitatea centru de comună şi se apreciază că în această săptămână vor fi finalizate. Ulterior, lucrări similare vor începe şi în localităţile Ţela, Bacău de Mijloc şi Bulci. De asemenea, primarul Ion Micurescu spune că piatra va fi folosită şi pentru pietruirea celor trei drumuri comunale aflate în Bata: Ţela-Bulci, Bata-Lalaşinţ şi Bata-Bătuţa. „Avem în vedere, de asemenea, cele două drumuri vicinale, Bata –Bulci şi Bacău de Mijloc-Bulci. Foarte multe drumuri de exploatare urmează a fi pietruite în perioada următoare, dar şi platformele de la cele patru cimitire de pe raza comunei noastre. Aici, se strâng cu diferite ocazii, cum ar fi Ziua Morţilor sau Paştele Morţilor – foarte mulţi localnici şi este important să fie amenajate locurile în care îşi parchează maşinile şi drumurile de acces”, mai completează Ion Micurescu, primarul comunei Bata.
Faptul că autorităţuile publice locale din comuna Bata au la dispoziţie piatră suficientă, face ca şi traseele de la drumul judeţean până la casele unor localnici vor fi pietruite. De asemenea, sunt vizate intrările din pădure şi din păşune pentru a fie pietruite, pe aproxi­mativ o sută de metri, asta pentru ca utilajele grele care ies de aici încărcate pe roţi cu pământ să nu îl aducă în drumul principal.

Recomandările redacției