masina_cheieVisul celor mai mulți români este să conducă un autoturism cât mai scump, deci cât mai performant. Dar cei mai mulți dintre… cei mulți trebuie să se mulțumească, pentru un timp sau pentru toată viața, cu mașini cumpărate la mâna a doua. Specialiștii în finanțate îi consolează: aceste achiziții au și părțile lor bune.

1. O cumperi mult mai ieftin

În cele mai multe cazuri, suma de care dispunem, pentru a cumpăra o mașină, este de aproximativ 5.000 de euro. Ce putem face cu aceşti bani? Specialiștii de la zf.ro spun că avem de ales între două variante: să-i investim într-un autoturism la mâna a doua; sau să-i folosim ca avans pentru un împrumut bancar de minimum 10.000 de euro, cu care putem lua un autoturism nou (caz în care ratele și polița casco anuală obligatorie ne vor scoate din buzunar, în cinci ani, aproape 15.000 de euro. Plus reviziile anuale obligatorii făcute în serviceurile oficiale, mai scumpe decât în cele multimarcă).

2. Service-ul te costă mai puțin

Un automobil second-hand de 5.000 de euro va avea între doi şi cinci ani vechime şi, cu puține excepții, nu va mai fi în perioada de garanţie. Deci va putea fi reparat sau i se vor putea efectua reviziile obligatorii şi în service-uri multimarcă.

3. Scutești banii de Casco

Când ai o mașină second hand, asigurarea de tip Casco nu mai este obligatorie. De obicei, prezenţa acesteia poate fi o garanţie că reparaţiile s-au efectuat în centre autorizate şi cu piese originale. Altfel, eventualele reparaţii, în special la nivelul caroseriei, vor putea fi uşor observate. Aşadar, la prima vedere singurele costuri vor fi cele legate de întreţinere, de asigurarea obligatorie de tip RCA şi de impozitul anual.

Ca să nu iei plasă…

În România, modificarea numărului de kilometri parcurși nu constituie caz penal, aşa cum este în Vest; o astfel de „intervenţie” este considerată, la noi, doar înşelăciune. Aşadar, dacă maşina este adusă din afară, există riscul să nu aibă sub 100.000 km, cum pretinde vânzătorul, ci chiar şi 300.000 km. Ca să nu iei plasă, verifică seria de șasiu a mașinii în cadrul unei rețele oficiale.

 

SURSA:  Libertatea.ro

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției