strada pagina strada primaUn proiect care are ca obiect construirea unui cartier rezidenţial la capătul străzii Podgoriei din Micălaca a aruncat în aer liniştea locuitorilor din zonă. Nu mai puţin de 32 de persoane au trimis un memoriu Primăriei, prin care cer să nu se aprobe construirea unor blocuri lângă casele lor. Oamenii susţin în memoriu că propunerea de dezvoltare este realizată pe un plan fictiv, neexistând niciun plan suport ridicare topografică, nu se ţine cont de construcţiile, reţelele edilitare şi utilităţile existente. „Conform hotărârii Primăriei municipiului Arad, privind interzicerea realizării de locuinţe colective în zonele cu caracter rezidenţial cu locuinţe indivi­duale, în zona care face obiectul acestui PUZ, considerăm că realizarea de locuinţe colective cu P+3E+M este inoportună, zona având caracter rezidenţial cu locuinţe exclusiv individu­ale. Conform Regulamentului de Urbanism aferent PUG Municipiu Arad, regimul maxim de înăl­ţime nu va depăşi în zonele cu caracter rezidenţia cu locuinţe individuale P+2E+M nivele, dar în propunerea PUZ aceasta este de P+3E+M”, se arată în memoriu.
Fără căi de acces
Oamenii mai susţin că propunerea de PUZ nu respectă obligativitatea asigurării căilor de acces pentru maşinile locatarilor, ale pompierilor şi pentru colectarea de­şeurilor menajere. „Accesul la zona rezidenţială se propune pe strada Podgoriei, la Sud şi o prelungire a străzii Amurg, la Nord. Prelungirea străzii Amurg, notată ca fiind circulaţii caro­sabile existente nu există în fapt, accesul la teren urmând să fie realizat pe domeniul public. A cui va fi sarcina reali­zării accesului la teren şi care vor fi termenele de realizare a acestora? Strada Podgoriei este o stradă cu un prospect îngust, realizată cu un caro­sabil cu o bandă de circulaţie, care se îngustează şi mai mult la intersecţia cu strada Prutului, făcând imposibilă trecerea a două autovehicule în acelaşi timp. Acest fapt face total inoportună propunerea străzii Podgoriei ca şi acces principal înspre cartierul rezidenţial nou propus, strada având un prospect mult prea mic pentru numărul de autovehicule su­- plimentare generat de noul cartier. Mai mult decât atât, pe aceste străzi, datorită gabaritului şi caracterului rezidenţial al zonei se impun măsuri administrative de limitare a vitezei şi a tonajului vehiculelor în zonă”, mai susţin autorii memoriului. Aceştia fac şi câteva propuneri pentru realizarea unei reţele de străzi adecvate care să deservească cele 100-150 de noi locuinţe care se vor realiza.
O altă nemulţumire vizează staţia de pompare pentru canalizare care va fi construită în imediata vecinătate a caselor lor. Locatarii din zonă susţin că staţia va fi generatoare de noxe, astfel încât propun amplasarea sa la o distanţă mai mare de case.
În pragul disperării
Deplasându-ne la faţa locului, am putut constata că oamenii sunt în pragul disperării. „Suntem nemulţumiţi că strada Podgoriei e îngustă şi nu va face faţă traficului, după ce casele din noul cartier vor fi date în folosinţă. Acum patru sau cinci ani, în zonă funcţiona un depozit. Şi atunci am avut probleme, vă daţi seama ce ar urma acum…”, susţine Cristian Mirci, unul dintre locatarii de pe strada Podgoriei. Un alt locatar, Marius Rad, spune că nimeni nu este împotriva noului cartier, atâta timp cât oamenii nu vor avea de suferit. „Canalizarea de abia face faţă pentru casele existente, drumul e foarte îngust. Ce va fi dimineaţa, când vor ieşi 150 de maşini din noul cartier? Se va bloca totul. Trebuie schimbate reţelele de apă, canalizare, gaz. Dacă îi pun pe cei care vor construi să plă­tească pentru aceasta, suntem de acord, dar să nu ne trezim că trebuie să plătim noi. Iar des­pre utilajele grele care vor trece pe lângă case în timpul lucrărilor ce să mai vorbim. La intrarea pe strada Podgoriei sunt două case mai apropiate. Imo­bilele cu pricina vor avea cel mai mult de suferit”, susţine Rad. La rândul său, Marian Păltineanu, unul dintre locatarii celor doua case situate la intrarea pe strada Podgoriei, susţine că au început deja să apară crăpături în trotuar, cu toate că prin zonă circulă doar autoturisme. Cornelia Raret, o ară­deancă care locuieşte în zonă, spune că şi-a vândut apartamentul şi şi-a făcut o casă pentru a avea parte de li­nişte. „Lumea geme de sărăcie şi ăştia se pun pe făcut blocuri. La 60 de ani, mi-am vândut apartamentul şi mi-am făcut o casă, să stau în linişte, să nu mai simt miros de canalizare de la bloc. Până acum o singură maşină mi-a intrat peste canal şi a trebuit să îmi schimb ţeava. Ce se va întâmpla de aici încolo, cu atâtea maşini care vor veni, nu pot să ştiu”, afirmă femeia.
Panoul informativ, greu de găsit
Pe de altă parte, Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei, susţine că investiţia de pe strada Podgoriei e încă în faza de studio de oportunitate, lucrurile nefiind bătute în cuie. „S-a amplasat un panou pe care e anunţată intenţia de a se construi, pentru ca orice parte interesată să fie la curent cu ce se întâmplă şi să poată face observaţii. Săptămâna viitoare va fi organizată o dezbatere publică la care va fi invitat dezvoltatorul, proiectantul şi toţi cei care vor dori să participe”, a declarat Corina Drăghici.
Legat de panoul care conţine informaţii despre proiect, trebuie spus că acesta a fost doborât de vânt, fiind foarte greu de găsit. Mai mult, a fost amplasat la o distanţă destul de mare de căile de comunicaţii, fiind astfel greu de observat şi când era în poziţia normală.

Recomandările redacției