Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a înregistrat un avans de 9,8% în luna septembrie, cea ce a permis pieței auto europene să înregistreze o creștere de 8,8% pe ansamblul primelor nouă luni ale anului, a anunțat, vineri, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/, transmite AFP.

Peste 1,356 milioane de autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Uniunea Europeană și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția), în creștere cu 9,8% comparativ cu 1,235 milioane autoturisme înmatriculate în luna septembrie 2014.

Toate marile piețe au contribuit pozitiv la creșterea generală, în special Spania, unde numărul înmatriculărilor a crescut cu 22,5%, și Italia (17,2%), precizează ACEA, adăugând că și primele trei piețe auto din UE au raportat creșteri semnificative, în frunte cu Franța (9,1%), Marea Britanie (8,6%) și Germania (4,8%).

Piața auto din România a consemnat o creștere de 3,4% în luna septembrie 2015, fiind înmatriculate 5.752 de autoturisme, precum și un avans de două cifre (10,2%) pe primele nouă luni ale anului, când au fost înmatriculate 56.839 autoturisme noi.

În rândul constructorilor, grupul Volkswagen a rămas de departe campion la vânzări în UE, controlând 23,3% din piață, în condițiile în care, în luna septembrie, a vândut 315.905 automobile, cu 8,4% mai multe decât în luna septembrie a anului trecut. Scandalul motoarelor trucate, care a obligat Volkswagen să anunțe joi rechemarea în service a unui număr de 8,5 milioane de vehicule în Europa, a izbucnit în 18 septembrie, astfel că a influențat prea puțin cifrele de vânzări ale grupului german pe luna trecută.

Vânzările grupului Renault în UE și EFTA au crescut cu 4,9% până la 108.520 unități în luna septembrie, în condițiile în care vânzările de autoturisme marca Renault au crescut cu 3,4%, în timp ce înmatriculările de autoturisme marca Dacia au crescut cu 9,4% până la 28.250 unități.

În primele nouă luni din acest an, un număr de 284.686 autoturisme marca Dacia au fost înmatriculate pe piața din Europa, în creștere cu 4% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dacia a devansat mărci, precum Seat (255.714 unități), Volvo (186.165 unități) sau Mazda (148.860 unități).

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Sursa: Agerpres

Recomandările redacției