aeroport

Guvernul a luxat Aradul din Masterplanul de Transporturi, ceea ce face ca Aeroportul Arad să aibă şanse mici la bani europeni pentru investiţii. Pe de altă parte, aerogara arădeană nu a putut atrage companii aeriene care să opereze de aici pentru că nu şi-a pus la punct infrastructura. Luna viitoare, constructorul care s-a angajat să modernizeze aeroportul din fonduri proprii – pe bază de credit furnizor – va începe lucrările. Perspectivele de mai bine sunt îndepărate iar aerogara rămâne subiect de dispute politice. Conducerea Aeroportului Arad susţine că, deşi oportunităţile sunt reduse, se va depune un nou proiect pentru accesarea de fonduri UE, pentru modernizarea Aeroportului.

Soarta Aeroportului Arad este subiect fierbinte în această perioadă. La ultima şedinţă a Consiliului Judeţean de la finele săptămânii trecute, consilierul Daniel Duruş a cerut ca activitatea aerogării arădene, deocamdată lipsită de profit, să intre în dezbatere. Consilierul a spus că vrea să facă dezvăluiri legate de conducerea Aeroprtului care, potrivit acestuia dispune de prea mulţi bani, raportat la lipsa de rentabilitate a aerogării. Tot la acel moment, în replică, directorul Aeroportului, Dan Bălăcel a spus că se fac demersuri pentru obţinerea de fonduri nerambursabile care să fie investite în modernizare.

Aradul – exclus din Masterplanul de Transporturi

Şeful aerogării recunoaşte că aerogara are oportunităţi reduse şi este dezavantajată. Pe de o parte, Aradul nu a fost inclus în Masterplanul de Transporturi, nu este pus la punct iar aerogara este prea aproape de aeroportul din judeţul vecin. „Cum am spus am fost la Ministerul Transporturilor, la Direcţia de Finanţări Externe, unde s-au făcut demersuri preliminarii depunerii unui proiect. Vorbim de alt proiect decât cel pentru care s-a contractat un credit furnizor, cel de extindere a aerogării, prin realizarea unui terminal separat pentru plecări, dintr-o parte a actualului terminal de mărfuri. Acela se va derula pe bază de credit furnizor. Am avea nevoie de bani europeni pentru alte investiţii, cum sunt cele de securitate. Ca să avem şanse la accesarea de fonduri ar fi trebui să fim cuprinşi în Masterplanul de Transporturi, din care am fost excluşi. Practic, acesta este un criteriu pentru proiecte din fonduri extrne. Am contestat faptul că Aradul nu a fost inclus şi vom continua să insistăm în această direcţie“, a spus Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad.

Conducerea aerogării susţine că s-a mai încercat accesarea de fonduri pentru infrastructură, dar încercerea a fost sortită eşecului. „În 2011 am depus un proiect pentru Aeroport, dar nu am reuşit nimic fiind invocată distanţa mică până la Aeroportul din Timişoara“, a mai spus Dan Bălăcel.

Cărţile sunt făcute deocamdată, aerogara având şansa să îşi mai pună la punct infrastructura doar prin proiectul susţinut din credit furnizor. Cel puţin asta declară conducerea Aeroportului care este încrezătoare în rezultatul investiţiilor. „De curând am avut ultime întâlniri de discutare. Investiţiile în recompartimentarea şi modernizare vor începe luna viitoare“, a conchis Dan Bălăcel.

  • Cetatean spune:

    „Intalniri de discutare” – adica „bla-bla”. NImic concret. Cine au fost persoanele (sau, cine ar fi trebuit sa fie ! ) din Arad, participante la elaborarea Masterplanului pe transport ? De ce nu au fost prezente sau, in cazul in care au fost, de ce au sezut pe gura ? Dar la transportul rutier, cum sta Aradul ? Cand vom avea predata la cheie noile constructii de la trecerea de frontiera cu autostrada ? Cand se va inaugura legatura directa Arad – Vest pe autostrada ? Cand se vor termina pasajele rutiere de pe Centura Nord ? Se va face un nou pasaj si in locul trecerii la nivel la iesirea spre Vladimirescu ? Stie cineva ceva SIGUR si nu vorbe in vant, gen Maduta?

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției