mosneagTrai pe vătrai pentru consilierul municipal Ovidiu Moşneag, directorul comercial al Aeroportului Internaţional Arad, societate ce se zbate în ultimii ani într-o agonie tot mai evidentă. În ciuda scăderii dramatice a veniturilor proprii, a traficului de pasageri şi de mărfuri pe aeroportul arădean, cel care ar fi trebuit să pună umărul la resuscitarea instituţiei ajunse la sapă de lemn nu îşi bate capul să aducă noi contracte sau să elaboreze strategii de ieşire din criză. Ovidiu Moşneag, căci despre el este vorba, e directorul comercial al aeroportului doar prin prisma unor venituri anuale impresionante, obţinute în baza funcţiei pe care o mai deţine.
Un raport de activitate al Aeroportului Internaţional, întocmit pentru intervalul 2008-2012, scoate la iveală cu cifre exacte şi grafice complete, colapsul în care instituţia se află. În mod inexplicabil, veniturile anuale încasate de la aeroport de Ovidiu Moşneag în acelaşi interval nu par a fi, nici pe departe, afectate de criză. Conform declaraţiilor de avere depuse în intervalul 2008-2012 de directorul comercial al aeroportului pe site-ul oficial al Primăriei, unde Moşneag îşi desfăşoară activitatea de consilier local, veniturile pe care acesta le-a obţinut în calitate de director al Aeroportului Internaţional sfidează orice logică. Astfel, o creştere semnificativă a sumelor încasate de Moşneag poate fi observată de la un an la altul, în vreme ce veniturile proprii ale aeroportului, traficul de pasageri şi de mărfuri înregistrează o scădere vertiginoasă în acelaşi interval de timp.
Untitled-1 copy Untitled-11 copy Untitled-111 copyAnul 2008 a fost, de departe, un an de glorie pentru aeroport. Potrivit ra­portului de activitate postat pe site-ul oficial al Aeroportului Internaţional, veniturile proprii realizate în acel an au ajuns la 4.034.000 de lei, iar numărul pasagerilor a înregistrat o creştere de 177 de procente faţă de anul precedent. Nu mai puţin de  128.835 de pasageri au tranzitat, în 2008, aeroportul arădean, în vreme ce volumul de mărfuri îmbarcate în acelaşi an a fost de 537de tone. Cum treaba mergea bine, venitul anual încasat de la aeroport în 2008 de directorul comercial Ovidiu Moşneag a fost de 34.233 de lei. Un salariu frumuşel de vreo 30 de milioane de lei vechi pe lună.
O scădere a veniturilor proprii ale aeroportului, precum şi a numărului de pasageri şi a mărfurilor îmbarcate este menţionată în raportul de activitate pentru anul 2009, însă venitul anual al directorului comercial este, în continuare, mult peste ceea ce câştigă marea parte a arădenilor, chiar dacă acesta a cam stat „cu mâinile în sân” la capitolul contracte. În declaraţia de avere completată în iunie 2009 de Ovidiu Moşneag, rubrica referitoare la venitul anual obţinut de acesta în calitate de director comercial al aeroportului este de 48.500 de lei, adică mai mult decât în 2008, chiar dacă, potrivit raportului de activitate: „În urma con­tractelor încheiate şi  activităţilor pres­tate în 2009, veniturile proprii ale aeroportului au fost de 3.790.000  lei. Datorită crizei mondiale veniturile au scăzut cu 6% faţă de 2008”. Nici numărul de pasageri sau mărfurile îmbarcate de pe aeroport nu a rămas acelaşi ca şi în anul precedent. Doar 88.147 de pasageri sunt menţionaţi în raportul de activitate în dreptul anului 2009. Singura creştere aferentă acestui an este menţionată la capitolul mărfurilor încărcate: 637 de tone faţă de 537 în 2008. Cu toate că situaţia de la Aeroportul era evident mai proastă decât în urmă cu un an, pedelistul Ovidiu Moşneag câştiga mai bine, fiind răsplătit probabil pentru alte lucruri, fiindcă activitatea sa la societatea respectivă nu justifica vreo mărire a salariului sau vreo primă specială.
Veniturile scad, salariul rămâne
Criza despre care se vorbeşte în raport nu a afectat, însă, buzunarele directorului comercial. În fine, nici  în anul 2010, considerat catastrofal pentru evoluţia aeroportului, veniturile directorului comercial nu au fost lovite de criză. Ovidiu Moşneag a încasat, în calitate de director comercial al aeroportului, suma de 68.545 de lei. Altfel spus, în intervalul 2008-2010, salariul încasat de Ovidiu Moşneag a crescut simţitor, în vreme ce veniturile proprii şi activităţile desfăşurate pe  aeroport „au luat-o la vale”. Veniturile proprii ale instituţiei au fost, în 2010, de 2.250.000 de lei, adică aproape jumătate faţă de 2008, numărul pasagerilor de 21.978 de persoane, de şase ori mai mic decât în 2008, iar volumul de mărfuri îmbarcate a ajuns la 754 de tone.
Chiar dacă nu pare să-şi fi bătut capul nici măcar în ceasul al doisprezecelea în încercarea de a scoate instituţia din colaps sau n-a fost destul de competent, rămâne de văzut, directorul comercial a dus-o foarte bine din punct de vedere financiar şi în 2011. Nici mai mult, nici mai puţin de 63.554 de lei a încasat Ovidiu Moşneag fără să transpire prea mult pentru aeroport, în vreme ce veniturile proprii ale instituţiei nu au depăşit 1.976.850 de lei, numărul de pasageri era de numai 1.174, iar volumul de mărfuri era de 883 de tone. Ovidiu Moşneag nu a dus-o prea rău nici anul trecut, când situaţia de criză a aeroportului ajunsese deja la apogeu. Venitul anual încasat în 2012 de directorul comercial a fost de 51.014 lei, în vreme ce veniturile proprii ale aeroportului se cifrau la doar 455.722 de lei, numărul de pasageri era de 1.524 de persoane, iar mărfurile îmbarcate ajungeau la numai 105 tone.
Subvenţionat din banii arădenilor
În patru ani de activitate ca director comercial al Aeroportului, Ovidiu Moşneag a reuşit performanţa de a avea de la 128 de mii de pasageri, doar 1.542 de pasageri. Iar în 2011, când Moşneag câş­tiga aproape 60 de milioane de lei vechi lunar, mai mult decât primarul Aradului, care câştigă vreo 30 de milioane, sau preşedintele Consiliului Judeţean, care ia aproape 40 de milioane, directorul comercial şi-a dat examenul de bun manager, reuşind performanţa ca Aeroportul să nu mai aibă nicio cursă regulată de pasageri.
În urma „bunelor“ rezultate ale directorului Moşneag, aeroportul a luat-o în ultimii ani la vale, după cum se poate lesne observa din graficele realizate chiar de cei de la aeroport. Iar cum activitatea merge prost, nefiind contracte, fiindcă directorul comercial e ocupat cu alte treburi probabil, la aeroport se bagă ani de an sume de la buget, fiindcă altfel ar trebui închis. Cu alte cuvinte, din banii arădenilor se plătesc subvenţii pentru că domnul Moşneag nu reuşeşte să aducă zboruri pe Aeroportul Arad, în schimb trebuie să-şi ia sume importante în fie­care lună. Se ştie că Moşneag este un apro­piat al primarului Falcă, prin urmare trebuie răsplătit pentru loialitate şi supuşenie, chiar dacă performanţele sale sunt dezas­truoase. Din banii arădenilor, bineînţeles.

  • A.Pop spune:

    Asta inseamna management atribuit politic. Ieri PDL, azi USL, maine….. Iar „prostimea” este cea care cotizeaza, indiferent de ce partid e la putere. Acesta este „capitaloismul made in Romania”.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției