Agenția de șomaj explică salariaților arădeni ce presupune șomajul tehnic

0
174

Mulți patroni de firme, dar și angajați din diverse companii au cerut disperați agenției de șomaj, lămuriri privind șomajul tehnic. Mii de salariați continuă să fie scoși în șomaj tehnic. Un studiu arată că, mulți dintre românii scoși în șomaj tehnic nu au puși bani de-o parte și nu și-ar putea asigura subzistența pentru mult timp, fără susținere financiară.

Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Arad a făcut un anunț cu o serie de precizări importante atât pentru angajatori, cât și pentru angajați. Prevederile sunt aplicabile pe fondul OUG nr.30/2020.

 „Indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat şi se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020“, susține Mihaela Jude, inspector comunicare în cadrul Agentiei Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Arad.

Prevederi

De prevederile alin. (1) beneficiază salariaţii angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiţii:

  1. a) întrerup activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile

publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgenţă decretate, şi deţin

certificatul de situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din anexa nr. 1 Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României. Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situaţii de urgenţă conform metodologiei aprobate prin ordin;

  1. b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 şi nu au capacitatea

financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaţilor lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizaţiei prevăzute la alin. (1) pentru cel mult 75% dintre angajaţii care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

(3) Pentru angajatorii menţionaţi la alin. (2) lit. b), plata indemnizaţiei prevăzute la

alin. (1) se va realiza în baza unei declaraţii pe propria răspundere din care să reiasă faptul că angajatorul înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declaraţiei pe propria răspundere, cu un procent de minimum 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020, şi că nu are capacitate financiară pentru a plăti toţi salariaţii.

Pentru acordarea sumelor necesare plăţii indemnizaţiei angajatorii depun, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal, întocmită conform modelelor prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta ordonanţă de urgenţă, însoţită de lista persoanelor care urmează să beneficieze de aceasta indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

Plata se face în baza cererii semnate şi datate de reprezentantul legal, depusă prin poşta electronică, la agenții, în cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor. Mai multe detalii pot fi obținute telefonic sau prin corespondență electronică de la AJOFM Arad.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.