Capace, asfalt, aliniere…

Un semn bun: cineva din Primăria Aradului, bănuiesc să aparțină de Direcția Tehnică, dorind să facă ordine, și-a trimis echipele de „drumari” să remedieze grozăviile ce abundă pe carosabilul străzilor: gropi, capace de canal peste ori sub cota asfaltului, grătare pentru apa pluvială – și acestea nealiniate, asfalt în valuri etc. Echipele se organizează clasic, marchează locul de lucru cu panglici și avertizoare, apoi încep, cu unelte specifice, remedierea gropii cu capac de canal în partea de jos.
Canalul din fotografia anexată se găsește la intersecția B-dul Vasile Milea cu I.C.Brătianu. A venit echipa de drumari care a șlefuit  marginile, vedeți în fotografie, apoi au plecat. Înainte era tot o groapă cu capac de canal în fundul ei și cu margini neșlefuite, rotunde. Cei ce circulă pe Splaiul gen. Praporgescu, pe Splaiul gen. Magheru, pe str. Crișan ori pe str. Ghiba Birta, în materie de capace de canal vor constata o colecție completă de modalități greșite de montare a lor. Sunt greu de ocolit – și automobilele se scutură din toate încheieturile traversându-le. În jurul Primăriei şi a Prefecturii, de asemenea sunt capace montate în gropi.
Am încercat să aflu care este părerea lucrătorilor din echipele care încearcă remedierea defectelor și am aflat noutăți, ceva ce ar trebuie să cunoască membrii  comisiei de urbanism din CLM. La intrarea în Piața Miorița a existat o groapă în asfalt ce a apărut tocmai la mijlocul unui patrulater ce a acoperit cândva o altă groapă, o remediere mai veche. Să fie acesta  un lucru bine făcut? Priviți fotografiile: prima cu groapa, a doua cu groapa remediată.
Dar acestea sunt fleacuri, ni­micuri, și bine ar fi ca aleșii noștri, membrii CLM, să parcurgă la pas strada Abrud din Micălaca. Nimic pe lume nu o poate egala; este un muzeu al gropilor, al capacelor de canal înfundate în gropi de asfalt, cârpituri în relief, ceva mai antitelescoping  nici nu poate exista.
Deunăzi am participat la consultarea publică organizată de Primărie cu tema Planul de mobilitate urbană durabilă pentru municipiul Arad, temă actuală, necesară, dar… la halul în care ne prezentăm astăzi cu drumurile orașului, ar trebui să începem cu un plan de construire și intreținere durabilă a străzilor arădene. Priviți domnilor consilieri în câte feluri sunt realizate în carosabil montarea capacelor de canal şi a grătarelor, cârpirea gropilor și tur­narea în valuri a asfaltului – lucrări ce s-au realizat după două ori trei variante tehnologice, cum s-a recepționat fiecare lucrare și cum la un an după darea în folosință sunt necesare remedierile. Strada Abrud, după asfaltare – cine a semnat recepția?

Și mai am o întrebare: ce face Regia autonomă a drumurilor municipale? Treabă în municipiu, astăzi, ar fi pentru trei regii, nu doar pentru una.
Pe lângă atenționarea Cad ornamentele și tencuiala, în materie de căile de circulație lipsesc acele afișe cu Aici sunt banii dumneavoastră. Ei, domnilor consilieri, până la viitoarea campanie să avem speranțe?