Starea drumurilor, a străzilor, problemă atactă frecvent în presa arădeană

Străzile și fațadele, prin starea lor actuală, pot compromite eforturile de regenerare și modernizare a urbanismului arădean. Mai grav este că toate proiectele și planurile de viitor sunt condiționate de posibilitatea de mișcare fluentă și eficientă și de aspectul clădirilor, clasificate și neclasificate – şi atunci tot ce se leagă de aceste domenii ale urbanismului par să fi intrat în categoria nimicurilor și a mărunțișurilor, dând impresia că  nu sunt stăpânite de cei ce le au în îngrijire.

Momentul ales pentru a relua, nu mai știu a câta oară, starea capacelor de canale, îl constituie instalarea unei noi echipe de consilieri în CLM și care, cu forțe proaspete, se vor implica în redresarea și cosmetizarea aspectului orașului nostru.

Întâi ne-am confruntat cu dispariția capacelor, răufăcătorii trecând peste pericolul ce-l provoacă un canal descoperit. Atunci diferențele la montarea-instalarea capacelor peste canalele  de utilități nu erau băgate în seamă, ori poate se executau corect. Posibil. Poate că Regia Drumurilor Municipale stăpânea problema. Astăzi, principala cauză a denivelării și a gropilor în partea carosabilă a străzilor a devenit  acută, zguduie autoturismele din toate încheieturile, deranjează și ne degradează imaginea de oraș civilizat. Pentru a simplifica explicația privind starea capacelor, vă voi prezenta pe distanța a câțiva metri dintr-o stradă, unde găsim, în majoritate, toate modalitățile (tehnologiile de realizare),  practicate în Arad.  Cazurile prezentate au rolul să atenționeze pe cei ce execută aceste lucrări, să folosească o singură metodă de instalarea capacelor, iar cei ce fac recepția să nu semneze procesul-verbal cu care se decontează o lucrare incorectă.

Cazul cel mai grav, după părerea mea, este o groapă cu adâncime de cca. 10 cm, placată în partea inferioară cu un capac de canal. Cum a fost posibilă o asemenea lucrare și cum s-a recepționat? Este vorba despre imaginile de mai jos – unde am tratat separat groapa realizată de drumari(???), de cei de la CAA (???), şi recepționată de cine?

Am vorbit de atâtea ori cu bune intenții despre segmentul capacelor de canal, despre necazurile provocate circulației pe străzi și despre imaginea Aradului… De acum Pro Urbe nu mai are nici un rol; „închidem capitolul” și-l predăm CLM, Comisiei de Urbanism. Mai departe, „ne vom replia pe alte aliniamente”: acolo unde cad ornamentele și acolo unde cade tencuiala.