La Șepreuș se lucrează în echipă și rezultatele sunt pe măsură

* Interviu cu primarul comunei Șepreuș, Ioan Pintean *

Într-o vizită făcută recent în comuna Șepreuș – de fapt cu câteva zile în urmă, am avut ocazia de a purta un dialog cu primarul acesteia, Ioan Pintean. Deși se afla în concediu, domnia sa a considerat că e un bun moment de a trece în revistă realizările perioadei trecute dar și de a prezenta planurile pentru noul an. L-am găsit la Primărie, alături de viceprimarul Ioan Morgociu, discutând despre felul cum aveau să abordeze planurile pentru acest an, despre priorități, despre fonduri… prin urmare discuția ademarat simplu și firesc: despre probleme.
– V-aș întreba pentru început cum intenționați să abordați problemele acestui an, în  funcție de felul cum s-a încheiat 2016?
– Da, e bună întrebarea. Aș începe cu partea a doua a întrebării, adică să începem prin a vorbi de realizările anului 2016 – destul de bune și despre care putem vorbi cu mândrie.  Am finalizat proiectul de Modernizare străzi în Șepreuș, pe o lungime de 11,2 km. Subliniez faptul că lucrarea este și achitată la zi, urmând ca recepția să se facă în următoarele zile. Străzile sunt toate cu marcaje și indicatoare rutiere, conform documentației și cum trebuie să fie într-o comunitate civilizată.
După cum am mai precizat și cu altă ocazie, la noi se lucrează în echipă, într-o echipă unită: când e de făcut un obiectiv, toată lumea se concentrează pe acesta și „trage“ în aceeași… direcție. Avem obligația să realizăm acele obiective pentru care ne-au trimis cetățenii aici, la nivel de administrație.
Revenind la prima parte a întrebării dumneavoastră, despre planurile pentru 2017 – chiar dacă le avem făcute, vom putea vorbi despre ele doar după ce va fi gata Bugetul și după ce vom vedea cum va fi și cu acesta.
Asta pentru că aici par să fie niște aspecte cel puțin… ciudate. De exemplu: avem o localnică cu domiciliul la noi în comună dar care stă pe la Timișoara și am acumulat niște amenzi primite de această persoană în valoare de peste… 1,5 miliarde, sancționată fiind de Poliția de la
Secția V din Timișoara, sancțiuni primite conform Legii 61/1991. Persoana în cauză este o femeie de 33 de ani. Vă dați seama că pe noi ne afectează la bugetul local… Amenzile vin însă de la acea Secție de Poliție din Timișoara. Ar fi nevoie de o rezolvare de alt gen în aceste situații, pentru că mai sunt cazuri și în alte părți.
– Am înțeles că aveți și unele proiecte prin PNDL… Despre ce este vorba?
– Da. Revenind la subiectul inițial al discuției noastre, chiar dacă până acum nu știm cum va fi Bugetul, trebuie spus că noi avem proiecte câștigate prin PNDL, este vorba de un proiecte pentru Modernizarea și reabilitarea Școlii Gimnaziale cu clasele I-IV și a Grădiniței cu program normal. Acest proiect are o valoare de 13 miliarde lei vechi. Sunt făcute toate demersurile, mai avem de făcut licitația pentru contractarea firmei executante.
În ceea ce privește „Cadastrul“, continuăm și anul acesta ce am început anul trecut pentru că e necesară și utilă această operațiune.
Avem în vedere, de asemenea, și construirea unei Capele Mortuare și suntem în faza de documente, respectiv de intabulare în CF; în aceeași situație suntem și cu un alt obiect important: Baza Sportivă.
Revenind la investiții, ne dorim să rezolvăm și cu acoperișul de la Școala „Mihai Veliciu“ cu clasele V-VIII și sper din tot sufletul ca președintele Consiliului Județean Arad, domnul Iustin Cionca să ne aibă în vedere și pe noi cu finanațarea pentru acest obiectiv.  Mai ales că am și făcut deja documentația necesară și este o lucrare absolut necesară pe care ne dorim s-o realizăm anul acesta.
– Aș dori să ne spuneți câte ceva despre felul cum asigurați unele servicii.
– Avem contract cu o firmă și aceasta ne ridică gunoiul de două ori pe lună. Sunt punctuali și de cuvânt, nu avem probleme de cu ei, tocmai e ziua când localnicii au scos pubele pline la stradă iar mașina le ridică.
– Am observat și faptul că în comună se respectă curățenia stradală…
– Mă bucur că ați băgat de seamă. Nici nu se pune problema. Avem și Serviciu de deszăpezire și gospodărire la nivel de comună.
Domnul viceprimar se ocupă de el și de aceste aspecte și face
treabă bună. Trebuie să vă spun că până acum plăteam sume mari pentru deszăpezire; acum că avem acest utilaj de care se ocupă domnul viceprimar plătim doar combustibilul, omul de pe utilaj fiind angajatul nostru. După ce se va desprimăvăra vom putea face și alt gen de lucrări cu acest utilaj, după cum a precizat mai devreme și domnul viceprimar.
Opiniile oamenilor
La ieșirea din Șepreuș am întâlnit trei persoane cu care am intrat în vorbă, întrebarea noastră fiind cum apreciază ei situația din comună.
„Apăi și dumneavoastră veniți din comună și ați văzut cum este acum. Ce-a făcut domnul primar n-a făcut nici unul. Cine s-ar fi putut gândi vreodată că străzile din Șepreuș vor fi asfaltate? Și alte lucrări… Or mai fi poate unii cârtitori care au de băgat de vină dar se vede pe viu ce s-a făcut, nu poți zice că nu sunt… Avem grijă de el să mai rămână, pentru că nu avem altul la fel“ ne-au povestit cei trei, completându-se unul pe celălalt, în timp ce lucrau ce aveau de lucrat.