Coruri din opere, al doilea spectacol al Filarmonicii în această săptămână

Un periplu prin istoria operei romantice, prin intermediul unora dintre cele mai frumoase şi spectaculoase numere corale scrise de Donizetti,Verdi, Wagner, Ceaikovski şi Smetana, este programat de Filarmonica de Stat Arad în seara de 16 februarie 2017  şi găzduit  cu începere de la ora 19.00, în Sala Cercului Militar, de pe Bulevardul Decebal nr. 19.
„Unul dintre cele mai fascinante aparate de scenă, element de contrast în desfăşurarea discursului liric, corul de operă este desemnat să deschidă sau să concluzioneze secţiunile majore de spectacol, asumându-şi în acelaşi timp momentele de maximă splendoare şi strălucire. Forţa, culoarea şi dinamismul acestui ansamblu uluitor creează un impact extraordinar în dis­cursul muzical, cu implicaţii profunde asupra trăirilor celor de dincolo de scenă“, ne-a declarat Doru Orban, managerul Filarmonicii arădene.
Alcătuit din 17 numere de program, spectacolul coral al acestor seri, dirijate de Cristian Neagu şi pregătite de Robert Daniel Rădoiaş, se adresează celor care iubesc muzica secolului romantic, celor care cunosc opera şi o „consumă” în mod exclusiv.
Celebrul Marş nupţial al operei Lohengrin dar şi Corul torcătoarelor din Olandezul zburător de Richard Wagner marchează debutul primei părţi, în care selecţia alătură muzică germană, italiană şi slavă. Li se adaugă fastuoasele coruri din Don Pasquale şi Lucia di Lammermoor (Gaetano Donizetti), apoi capodoperele corale din Evgheni Oneghin (Piotr Ilici Ceaikovski) şi Mireasa vândută (Bedrich Smetana). Corurile lui Giuseppe Verdi ocupă spaţiul celei de a doua părţi a programului, compozitorul care a dominat vreme de 60 de ani scena de spectacol a secolului al XIX-lea fiind evocat prin cele mai celebre numere dedicate fie corului de femei, fie vocilor masculine sau formulei mixte. De la Macbeth – „opera corală” a lui Verdi – la Traviata, supleţea  ansamblu de operă este probată prin
extraordinara adaptabilitate a grupului la cerinţele muzicii şi în acelaşi timp ale dramei. El trebuie să strălucească în splendida culminaţie din Lombarzii, să glorifice şi să exulte de bucurie în Don Carlo şi nu în ultimul rând să trăiască sărbătoarea din casa Florei (Traviata), fervoarea şi drama din Rigoletto sau entuziasmul rebelilor proscrişi din Ernani.