Un sistem nou va scuti de birocrație persoanele cu dizabilități

Un număr de opt primării din județ și cinci instituții își vor reuni bazele de date pentru a scuti persoanele cu dizabilități de proceduri birocratice. Totul va fi posibil printr-un proiect pilot.
Direcția Generală de Asis­tență Socială și Protecția Copilului Arad a început efectuarea demersurilor pentru identificarea celor mai bune soluții privind asigurarea implementării unui sistem unitar şi integrat de obținerea a drepturilor și facilităților acordate, în baza legii, persoanelor cu dizabilități din județul Arad.
Cu implicarea vicepreședintelui Consiliului Județean Arad, Claudia Boghicevici s-a desfășurat prima întâlnire tehnică, de lucru, cu reprezentanți ai opt primării și cinci instituții implicate în acordarea de facilități persoanelor beneficiare de încadrare în grad de handicap.
„Am transmis invitația primăriilor din județ pe raza cărora este înregistrat cel mai mare număr de persoane cu dizabilități să se implice ca partenere în acest proiect ambițios pentru că ne dorim să venim în întâmpinarea beneficiarilor. Suntem hotărâți să      facilităm persoanelor cu dizabilități, cât mai mult posibil, modalitatea de obținere a drepturilor ce li se cuvin, astfel încât să se reducă numărul deplasărilor acestora la instituțiile implicate. Pentru că depinde de noi să răspundem nevoilor oamenilor, simplificarea acestei proceduri se va face printr-un sistem informatic integrat, ceea ce îi va scuti pe mulți de interacțiunea cu sistemele birocratice greoaie. Consider că acest sistem pilot, odată devenit funcțional în județul Arad, poate fi pus la dispoziție pentru a putea fi preluat la scară națională de instituțiile cu atribuții similare în domeniul asistenței sociale” , susține Claudia Boghicevici, vicepreședintele Consiliului Județean Arad.
Prin acest proiect se va realiza interconectarea sistemelor și bazelor de date aparținând DGASPC Arad, SC Recons SA, Direcția de Dezvoltare și Asistență Comunitară, Direcția Venituri-Primăria municipiului Arad, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Oficiul Județean pentru Cadastru și într-o primă etapă primăriile Pecica, Șiria, Buteni, Târnova, Lipova, Hălmagiu, Vinga și Sântana.
„Soluţia propusă constă în crearea unui sistem informatic integrat care să interconecteze instituțiile cu care persoanele cu diazbilități intră în contact pentru a-și dobândi drepturile și facilitățile ca urmare a încadrării în grad de handicap. După eliberarea certificatului de încadrare, prin prelucrarea electronică a da­telor, procedurile se vor simplifica spre folosul tuturor beneficiarilor. Inițiativa noastră este unică la nivelul țării și vine ca urmare a preocupării constante privind respectarea și promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilități”, sus­ține Erika Stark, directorul DGASPC Arad.