Dosarul CFR Marfă: 21 de persoane au fost reţinute, între care fostul director Mihuţ Crăciun

Un număr de 21 de persoane, între care şi fostul director general al CFR Marfă Mihuţ Crăciun, au fost reţinute în dosarul privind vânzarea la fier vechi a 2.450 de vagoane de către CFR Marfă, la un preţ subevaluat, audierile la sediul DIICOT Timişoara desfăşurându-se pe tot parcursul nopţii de miercuri spre joi, relatează News.ro. La audieri au sosit, la sediul DIICOT Timişoara, în cursul nopţii de miercuri, trei maşini cu angajaţi ai CFR Marfă de la Bucureşti, dar şi reprezentanţi ai firmei REMAT din Călăraşi, care avea contract cu CFR Marfă pentru casarea vagoanelor de tren. Potrivit unor surse din rândul anchetatorilor, în urma audiarilor care s-au desfăşurat pe tot parcursul nopţii, procurorii DIICOT au emis ordonanţe de reţinere pentru 21 de persoane, între care fostul director general al CFR Marfă Mihuţ Crăciun.
Toate cele 21 de persoane reţinute în acest dosar ar urma să fie duse la Tribunalul Timiş cu propunerea de arestare preventivă pentru constituirea unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals. Potrivit DIICOT, în cursul anului 2016, la nivelul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă ”CFR MARFĂ” S.A s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subeva­luarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, faci­litând astfel traficarea în folosul SC REMAT SA Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate.
Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti, în baza procedurii de licitaţie deschisă iniţiată de S.N.T.F.M. ”CFR MARFĂ” S.A., a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deşeu fier vechi greu” şi “deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară. „Manopera frauduloasă a fost premeditată de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A în conivenţă cu reprezentanţii SC REMAT SA Călăraşi. S-a constatat că, deşi oferta de vânzare iniţiată de S.N.T.F.M. CFR MARFĂ S.A pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare în­cheiat cu ofertantul SC REMAT SA Călăraşi a menţionat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Preţul de achiziţie a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru deşeu fier vechi greu era de 175,88 euro/tonă, iar pentru «deşeu fier vechi special» (oţel) era de 218,90 euro/ tonă”, spun procurorii DIICOT.