Mai puține locuri de parcare: de la preluarea parcărilor de către Recons au dispărut 158 de locuri

Sunt extrem de puțini șoferii care să nu înjure printre dinți când sunt nevoiți să treacă de mai multe ori pe o stradă pentru a găsi un loc unde să își parcheze mașina. Lăsând la o parte tarifele aberante practicate de autoritățile locale, menite, susțin reprezentanții Primăriei, să-i descurajeze pe cei care își „uită” cu orele mașinile în parcări, lipsa locurilor de parcare este una dintre cele mai mari probleme ale municipiului. Problemă care nu poate fi rezolvată prin creșterea tarifelor, ci prin amenajarea unor noi parcări.
Municipiul se confruntă însă cu un fenomen ciudat.  În loc să fie găsite soluții pentru amenajarea de noi spații destinate parcării, în ultimul timp, de când Serviciul Parcări a trecut în administrarea Recons, numărul locurilor de parcare a scăzut cu 158. Informația provine dintr-un raport trimis Consiliului Local Municipal de SC Recons SA și semnat de fostul director general Nicolai Puha. Acesta susține că în momentul preluării Serviciului Administrare Parcări, erau un număr de 4.005 locuri de parcare cu plată, iar acum au mai rămas 3.847. Contactat telefonic, Nicolae Mehelean, noul director general al Recons,
ne-a explicat ce s-a întâmplat de fapt. „Această diferență apare ca urmare a faptului că o serie de locuri de parcare care erau trasate anterior la 45 de grade sunt acum trasate paralel cu bordura ca urmare a amenajării pistelor de biciclete. Numărul a mai scăzut și din cauză că au dispărut locuri de parcare în curbe, zone de întoarcere”, a mai spus Mehelean. Cu toate acestea, cele mai mari venituri ale societății provin din administrarea locurilor de parcare, 1.372.367 lei, din totalul de 2.617.318 lei.
Astfel, nu putem să nu observăm că nici autoritățile locale, nici cei care au proiectat pistele pentru biciclete, nu au luat în considerare disconfortul șoferilor, nevoiți să caute minute și chiar zeci de minute în șir un loc unde să își lase mașina, preferând, mai ales în zona centrală, să traseze cele două linii paralele care delimitează o pistă pe carosabil, în loc să facă acest lucru pe trotuar.
În ceea ce privește parcările rezidențiale, trebuie spus că potrivit raportului întocmit de fostul director general al Recons, societatea are în administrare 5.109 astfel de parcări, dintre care 4.484 sunt atribuite în baza unor contracte de închiriere, iar 192 sunt atribuite unor persoane cu handicap.