Ministrul Cuc a dat verde pentru reabilitarea liniei de cale ferată Curtici-Simeria

Zilele trecute, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a semnat autorizaţia de construire pentru reabilitarea liniei de cale ferată Simeria – Curtici – Frontieră, parte componentă a Coridorului IV Pan European, tronsonul cuprins între km 614– km 470 (Simeria). Coridorul IV Pan-European, lung de circa 2.000 de kilometri, face legătura între oraşele germane Dresda şi Nurnberg şi metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România şi Bulgaria. Porţiunea românească a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici, judeţul Arad, şi Constanţa, pe  traseul Curtici-Arad-Simeria-Sighi­şoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa.
Proiectul „Reabilitarea liniei de cale fe­rată Simeria – Curtici – Frontieră parte componentă a Coridorului IV Pan – European pentru circulaţia trenurilor cu viteza ma­ximă de 160 km/h”, face parte din proiectul de modernizarea rutei nordice a Coridorului IV Pan- European (Constanţa – Bucureşti – Braşov – Alba Iulia – Curtici) de pe teritoriul românesc, care poate fi considerată axa principală de transport fe­roviar dintre ţările vest europene şi Marea Neagră (portul Constanţa). Amplasamentul lucrărilor autorizate este situat pe tronsonul de cale ferată cuprins între km 614+000 (existent) – km 470+022 (existent) – secţiunea Frontieră – Simeria, adică pe o lungime de 144 de kilometri care face parte din Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) şi se desfăşoară pe teritoriul judeţului Arad, de la km 528+990 (existent) până la km 614+000 (existent) (oraşul Lipova, comunele: Petriş, Săvârşin, Vărădia de Mureş, Bata, Bârzava, Conop, Păuliş şi Ghioroc) şi pe teritoriul judeţului Hunedoara, de la km 470+022 (existent) până la km 528+990 (existent) (municipiul Deva, oraşul Simeria, satul Şăuleşti, comuna Brănişca – satul Brănişca, comuna Burjuc – satele Burjuc, Tătăreşti, comuna Gurasada – satele Gurasada, Cîmpuri Surduc, Gothatea, comuna Ilia – satele Ilia, Bretea Mureşană, comuna Veţel – satele Veţel, Mintia, comuna Zam – satul Sălciva)”, se arată în comunicatul Minisaterului Transporturilor, citat de Agerpres. La acest moment lucrările sunt întârziate faţă de prognoza iniţială cu aproximativ doi ani.  Valoarea totală a lucrărilor pe tronsonul care va trece prin Transilvania este cifrată la circa 1,2 miliarde de euro, peste 85% din finanţare fiind fonduri europene nerambursabile.