Vedeți că se poate: remedierile au fost remediate…

La doi ani de la semnarea contractului cu o firmă din Pitești, în 2015, pentru realizarea „Planului de mobilitate urbană durabilă” în Arad, (ce cuprinde acțiuni grupate în planuri sectoriale, dintre care prima  este rețeaua stradală), iată, s-a terminat în zilele acestea remedierea remedierii porțiunii din fața Prefecturii, pe strada  A.D. Xenopol. Această porțiune, devenită prin poziția, în chiar KM 0 al orașului, o rușine, a fost supusă atâtor remedieri de mântuială, suportate în decursul timpului.
De când „asfaltul” nu mai are stăpân în Arad, orice lucrare de remediere se execută în rigoarea și dimensiunile stabilite de instituția care o realizează. Asfaltul este al regiilor și companiilor ce ne aduc apa în casă și energia, evacuează apele menajere, este al celor care fac subtraversările de pe stânga pe dreapta, în fine, este al tuturor care fac remedierile la partea carosabilă și a trotuarelor. Iar în această încâlceală de atribuții și răspunderi și-a prins mâna și administrația, ea, care eliberează autorizațiile lucrărilor, completând formularele tipărite cu ani în urmă, și care, probabil, nu conțin normele de calitate, cu detalii punctuale și cine are responsabilitatea recepției, doar costurile se achită din banii noștri, și culmea și din banii celor ce fac recepția lucrărilor. Ei bine, cum se poate explica că întreprinderea (regia) ce face ultima remediere, predă asfaltul orizontal, neted ca masa din sufra­- gerie, iar peste capacul de canal, cu centimetri sub cota finală,  toarnă o placă de asfalt. Ca variantă, cei ce au remediat o defecțiune și au turnat asfaltul, iar capacul buclucaș este tot sub cotă, taie cu picamerul pneumatic marginea asfaltului, oblic, să diminueze efectul diferenței de înălțime. Ambele exemple se pot vedea la intersecția bulevardelor V. Milea cu Brătianu.
Mai mult, pe Brătianu s-au trasat cu alb parcările peste gropi grosolane.
Remedierile, pacostea părții carosabile în Arad, toate exemplele, ca într-un muzeu de specialitate, le găsim pe strada Abrud, iar încadrarea liniilor de tramvai în carosabil la găsim pe strada Voinicilor, tot în Micălaca.
Cine iubește Aradul, nu-și trădează meseria
Revenind la lucrarea terminată, pe strada A.D.Xenopol, în fața Prefecturii, s-a făcut o lucrare așa cum trebuie. Doresc să vă conving stimați arădeni că cine iubește Aradul, nu-și trădează meseria și poate realiza o lucrare exemplară, frumoasă, riguroasă, ireproșabilă, și poate șterge rușinea remedierilor făcute în ultima vreme în Arad. Vedeți că se poate! Să fie oare lucrarea ce schimbă mentalitatea și readuce normalul în urbanismul arădean. Să se fi terminat cu lozinca neputinței „merge și așa”? Iată care este soluția prin care scăpăm de zgomotul capacelor călcate cu mașina.
Propun Primăriei ca într-un loc vizibil, pe o placă din marmură, să se menționeze executantul, data luna și anul, când a fost executată, iar recepția ei să fie publică cu tot fastul pe care-l merită.