Soarta Fundației Româno-Germane, sub semnul întrebării: noua directoare promite că va încerca să o repună pe picioare

În numerele trecute ale ziarului nostru trăgeam un semnal de alarmă cu privire la situația în care a ajuns sediul Fundației Româno-Germane de la Vladimirescu, ca urmare a faptului că fundația cu pricina și-a încetat, la un moment dat activitatea. O clădire solidă, cu o suprafață de 721 metri pătrați, folosită de-a lungul timpului, pentru organizarea a numeroase cursuri de calificare a fost abandonată la sfârșitul anului trecut. Din cauza lipsei fondurilor, imobilul nu a fost întreținut, ajungând să arate sub orice critică. În ciuda demersurilor făcute la București de către Marinel Henteș, directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Arad, lucrurile au rămas în coadă de pește. Asta, deși
înainte de schimbarea Guvernului, la Arad a venit un secretar de stat din Ministerul Muncii, care a susținut ideea realizării unui centru de formare profesională, ceea ce nu ar fi făcut decât să continue activitatea fundației. Cum echipa guvernamentală s-a schimbat în urma alegerilor din 11 decembrie, schimbându-se de asemenea și conducerea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), proiectul s-a blocat. În aceste condiții, din informațiile noastre, s-a ajuns să fie probleme în ceea ce privește plata pazei, din cauza datoriilor acumulate.
Autoritățile locale cer
ministerului să ia o decizie
Deși au existat voci care susțineau că imobilul ar trebui păzit de Primăria Vladimirescu, primarul Ioan Crișan spunea că acest lucru nu era și nici nu este posibil în condițiile actuale. „Ministerul Muncii s-a întabulat în Cartea Funciară cu acea clădire, deci instituția cu pricina trebuie să ia o hotărâre. De menționat că bunurile din interior aparțin fundației. Sunt acolo calculatoare, mobilier. Fundația a avut ateliere, săli de cursuri… Noi nu putem să plătim un paznic, pentru că nu este clădirea noastră. Suntem de acord să facem acest lucru, dacă cei de la minister ne-o transferă nouă”, ne declara la sfârșitul anului trecut primarul Ioan Crișan. Acesta este de părere că mingea este în terenul Ministerului Muncii, care ar trebui să ia o hotărâre definitivă.
„În ultima vreme nu am mai participat la ședințele privind fundația. Ultima dată s-a stabilit un administrator care să o ducă pe linia de plutire. Nu este bine însă ce se întâmplă cu acea clădire. Trebuie încredințată ferm ori Consiliului Local Vladimirescu, ori mInisterului Muncii, ori altei instituții care să o administreze. Dacă se ocupă de ea mai multe entități, sigur se va distruge”, ne-a declarat primarul Ioan Crișan.
O posibilă soluție pentru a rezolva criza de muncitori
În ceea ce-l privește, Marinel Henteș, directorul AJOFM Arad, susținea că la Vladimirescu s-ar fi putut să fie una dintre soluțiile pentru rezolvarea crizei de muncitori cu care se confruntă județul.
„Am solicitat aproximativ 200.000 de euro pentru realizarea unui centru de formare profesională la Vladimirescu, iar reprezentanții ministerului și-au dat acordul. S-a schimbat conducerea, dar și noii reprezentanți ai ministerului ne-au promis că se implică. Ar fi fost cel mai mare centru din țară. Acolo este o bază destul de bună. Nici Bihorul, nici Timișul și nici Aradul nu au centru de formare. La noi vin de la Mehedinți să țină cursuri de formare, vă dați seama cu ce costuri. Piața muncii are nevoie de oameni cum nu a mai avut niciodată la Arad. E crunt ceea ce se întâmplă. Zilnic, la Arad vin din alte județe 50-60 de persoane, dar nu este suficient, în condițiile în care și numărul celor care își părăsesc locul de muncă în căutarea unui venit mai bun este destul de mare. Acum, conducerea fundației a fost preluată de doamna Claudia Penișoară, pe o perioadă determinată, pentru a încerca să repună lucrurile în mișcare”, susține Henteș.
Noua directoare are
planuri mari
Mai trebuie spus că problemele au început să fie vizibile cu ochiul liber, după ce fostul director al Fundației Româno-Germane, Adrian David, și-a dat demisia începând cu data de 1 octombrie 2016. Lipsa banilor a fost principalul motiv care l-a determinat să ia o astfel de decizie. David ne declara la vremea respectivă că, în ultimul timp, fundația nu mai avea niciun fel de activitate, astfel încât nu mai avea niciun sens să funcționeze. În locul său a fost numită directoare în cele din urmă Claudia Penișoară, care promite că va încerca să repună fundația pe picioare din punct de vedere financiar. „Fundația și-a reluat activitatea. Organizează cursuri de calificare, așa cum a făcut de 25 de ani. Pregătim un proiect pentru reabilitarea clădirii și înființarea unei cantine sociale, drept pentru care ne-am depus dosarul să fim acreditați ca furnizori de servicii sociale. Vrem să furnizăm hrană la domiciliu unor persoane defavorizate, numite de Primăria Vladimirescu”, a declarat Claudia Penișoară. Atunci când vorbește despre reabilitarea clădirii, aceasta susține că se dorește obținerea unei finanțări de 100.000 de euro, pe POR, pentru a face lucrările mai urgențe. Pentru a obține fonduri europene, fundația are nevoie însă să-și prelugească contractul de comodat în baza căruia folosește imobilul, drept pentru care s-a solicitat sprijinul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecții Sociale, directoarea fiind optimistă din acest punct de vedere. În continuare, Claudia Penișoară susține că se caută tot felul de soluții.
„Acum avem un curs de calculatoare, avem, de asemenea, în desfășurare, cursuri de limba germană pentru îngrijitoarele de bătrâni și organizăm cursuri de îngrijit bătrâni la domiciliu. Vrem să mai facem acolo un internat pentru tinerii din județ care nu-și pot permite să-și plătească chiria și vor să-și continue studiile, noi urmând să le percepem o chirie modică”, a mai spus directoarea.