Cu oiștea-n gard

De o bună bucată de vreme, prin presă au început să circule o serie de informații cu privire la anumite afaceri necurate în spatele cărora s-ar afla Liviu Dragnea, președintele PSD și al Camerei Deputaților și principalul artizan al victoriei în alegerile din decembrie a Coaliției PSD-ALDE. Că e vorba despre Tel Drum, că e vorba de ferma de porci, că e vorba despre propritățile din Brazilia, procurorii nu au decât să își facă datoria, iar dacă se dovedește că liderul PSD este vinovat, nu are decât să plătească, simplu ca bună ziua. Pe de altă parte, dacă totuși nu este vinovat, trebuie să plătească cei care îl hărțuiesc știind că este curat. Și de data aceasta lucrurile sunt simple.
Sunt însă mult mai complicate atunci când vine vorba despre ceea ce se întâmplă în țară, când vine vorba despre programul care a stat la baza câștigării alegerilor de către PSD și ALDE și care nu e prea pus în aplicare. Promisiunile au fost multe, iar realizările puține. Mai mult, din când în când mai vine cineva, din rândul băieților deștepți aflați la
butoanele țării și dă tare de tot cu
oiștea-n gard. Așa a fost cu impozitul pe gospodărie, așa a fost cu creșterile de salarii din sectorul begetar, așa a fost cu modificarea regulilor în funcție de care se acordă pensiile speciale, așa este acum cu creșterea accizei pentru carburanți. Și cine s-a trezit să vorbească despre o scumpirea benzinei și motorinei, tocmai Călin Popescu Tăriceanu, un om cu o avere impresionantă, care încerca să ne convingă că o creștere a accizei nu se va vedea decât foarte puțin în prețul de la pompă. Poate el nu o va vedea, dar noi cu siguranță da.
Potrivit economica.net, carburanții se scumpesc cu 45 de bani pe litru. Accizele vor creşte cu 22% pentru benzină şi cu 14% pentru motorină. Conform sursei citate, atât benzina cât şi motorina se vor scumpi, cu 45 de bani pe litru. De ce s-a ajuns aici? Guvernul susține că deși a fost eliminată supraacciza de șapte eurocenți, prețul final al combustibilului nu a scăzut pentru că prețurile fără taxe ale carburanților au crescut. Acum vor crește și mai mult spre disperarea oamenilor de rând, care se uită la fiecare leu atunci când ies la cumpărături, pentru că fiecare leu este muncit, nu căpătat ca mită pentru intermedierea unui contract sau pentru a ajuta pe cineva să-și recupereze mai repede o proprietate, două sau trei. Unde mai pui că în societatea în care trăim, mașina nu mai este de multă vreme un lux, ci o necesitate. Pe de altă parte, nu trebuie să uităm că orice scumpire a carburanților se reflectă și în celelalte prețuri.
Scriam pe la începutul anului, când băieții și fetele cu Haștag în piept ieșeau în stradă, că protestatarii s-au grăbit nepermis de mult, manifestând împotriva unui Guvern instalat recent, care nu a prea avut timp să arate ce poate. Interesele celor care au stat în spatele protestelor au fost altele atunci, iar acum vor tot aceleași lucruri, ignorând alte probleme, la fel de reale, dar care afectează în mod direct mult mai multă lume. Personal, aș vrea să-i văd pe rezistenți cum ies în stradă să strige acum împotriva scumpirii benzinei și motorinei, sau împotriva altor scumpiri, împotriva taxelor aberante impuse de autoritățile centrale și locale. Sau poate cei care i-au mânat în luptă nu le dau voie?  Dacă este așa, dau și ei cu oiștea-n gard.