Patronatul arădean continuă lupta împotriva indiferenței cu care angajații Enel își tratează clienții

Marin Crişan, preşedintele Filialei Arad a Confederaţiei Patronatului Român a participat, la sfârșitul săptămânii trecute, la o întâlnire de lucru între primarii din județ, care
s-au confruntat, în ultima vreme, cu indiferența Enel și reprezentanții furnizorului de energie electrică. „În urmă cu cinci ani când au existat probleme în zona Chişineu-Criş privind desele intreruperi de energie electrică şi a pericolului ca firmele din zonă să aibă mari pierderi financiare. Revin cu aceaşi întrebare pe care o puneam atunci. Ce sume au fost investite în infrastructură şi în modernizarea sistemului de distribuţie a curentului electric astfel încât desele întreruperi să fie eliminate. Este trist să descopăr că încă Enel-ul nu poate prezenta un plan al investiţiilor şi a reabilitărilor efectuate în această prioadă de timp”, a declarat Marin Crişan, după întâlnirea la care prefectul Florentina Horgea a propus înființarea unui call-center specializat pe semnalarea problemelor ivite în teritoriu în materie de furnizare a energiei electrice, la care să aibă prioritate reprezentanții administrațiilor locale din teritoriu și care să permită accesul a maximum două județe.
Reprezentanții Enel au promis că vor căuta soluții optime de personal pentru punerea în practică a propunerii venite dinspre Prefectură, timp în care instituția va furniza companiei de distribuție a energiei electrice datele de contact ale tuturor primăriilor din județ. Mai trebuie spus că la ședința din luna decembrie, reprezentanții Enel urmează să prezinte un plan concret de măsuri de intervenție.
Ce s-a întâmplat în 2012?
La începutul anului 2012, după o ședință a Adunării Generale a Consiliului Director al Patronatului arădean, Marin Crișan a ieșit în presă pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la pierderile agenților economici din zona Nădab, pricinuite de desele întreruperi de curent. „Confederaţia Patronatului Român reprezintă şi apără intzeresele membrilor săi în raport cu autorităţile publice centrale sau locale, cu sindicatele, are reprezentanţi în comisiile de dialog social constituite la nivelul ministerelor, consiliilor judeţene, prefecturilor şi participă la orice dezbatere publică a actelor normative de interes. La nivelul judeţului Arad există 13.400 de firme, dintre care 8.500 în municipiu. 376 de firme au mai mult de 21 de angajaţi, având dreptul să aibă sindicat, deci automat ar fi nevoie şi de o organizaţie patronală să le reprezinte interesele. La ora actuală, avem înscrise la noi în organizaţie 113 firme, cu 10.302 angajaţi. Cele şapte persoane care fac parte din Consiliul Director au avut ca sarcină să identifice greutăţile cu care se confruntă aceste firme. Astfel, am aflat că în zona Nădab, mai multe firme internaţionale nu-şi pot îndeplini obligaţiile contractuale din cauza deselor întreruperi de curent. Alte plângeri au venit din Zona Industrială de Nord-Vest, drept pentru care am cerut sprijinul Primăriei”, a declara atunci Crişan. Acesta povestea că o societate a avut pierderi de 20.000 de euro în decurs de doar 19 zile, drept pentru care reprezentanţii acesteia au ajuns în pragul disperării. Directorul commercial al respectivei societăţi a cerut astfel sprijinul Pa­- tronatului susţinând că  în 2011  au fost înregistrate 588 de căderi de tensiune, iar anul următor, întreruperile au început pe 9 ianuarie, pe 20 ianuarie au avut loc peste 53 de întreruperi de câteva fracţiuni de secundă, iar pe 27 ianuarie o singură întrerupere. În condițiile în care au fost directorii de firmă care ame­nințau că pleacă de la Nădab, Patronatul a trimis informări la Prefectură, în Comisia de Dialog Social şi au informat conducerea confederaţiei, care a trimis sesizări pe adresa premierului de atunci, a ministrului Economiei, a preşedintelui ANRE şi a directorului general al Electrica SA. Pe de altă parte, reprezentanţii Enel Distribuţie Banat recunoșteau că între 1 şi 27 ianuarie au fost înregistrate mai multe incidente care au afectat alimentarea cu energie electrică a consumatorilor din Nădab, dar dădeau vina pe clieenți, vremea rea și… păsări.
„Executat în mod mafiot”
La o zi după ce președintele Filialei Arad a Confederației Patronatului Român trăgea acest semnal de alarmă cu privire la bătaia de joc la care erau supuși clienții Enel, acesta a avut parte de o surpriză extrem de neplăcută, ceea ce l-a făcut să declare că a fost executat în mod mafiot. Motivul? S-a trezit dimineața la poartă cu o echipă de comando, venită să verifice… nu dacă acuzațiile pe care le aduce sunt sau nu corecte, ci dacă dacă fură sau nu curent.
„A doua zi, după ce am apărut în presă, la ora 7.30, m-am trezit în faţa porţii cu doi lucrători de la Enel şi doi poliţişti. L-au căutat pe Crişan Marin şi Patronatul. Au verificat toate instalaţiile electrice, contoarele, după care s-a semnat un proces verbal că totul e în regulă. Am vrut să fac un lucru serios, un lucru bun şi a doua zi am fost executat într-un mod mafiot de organele care sunt plătite tot de noi, de Patronat”,  susținea atunci Crişan, în cadrul unei conferinţe de presă. Având în vedere pățania din 2012 a președintelui Patronatului arădean, nu ar fi de mirare dacă și primarii nemulțumiți, care au fost susținuți în demersurile lor și de președintele Consiliului Județean, Iustin Cionca, s-ar trezi cu diverse controale pe cap, din cauză că au avut curajul să critice una dintre multinaționalele care își desfășoară activitatea în România și care acționează de multe ori ca stat în stat.