Calitate marca Brixia: un copil de nici doi ani poate scoate din perete tocul unei uși montate de firma arădeană

Ce este Brixia? Este o firmă care vinde uși și le montează. Pe site-ul propriu, reprezentanții Brixia se laudă că sunt „singura firmă din Arad care vindea uși antiefracție (blindate) și în mileniul trecut!”. Cu privire la calitatea ușilor vândute, nu avem deocamdată decât cuvinte de laudă, problema vine însă că Brixia oferă și servicii de montat pentru ușile vândute, iar unele lucrări sunt făcute pur și simplu în bătaie de joc. Probabil muncitorii sunt sfătuiți să facă lucrări care să țină doar cât sunt în garanție, dacă țin și atât.
Prin 2013, o echipă de la Brixia a montat mai multe astfel de uși la un apartament de pe strada Abrud, din municipiu. Ușile erau frumoase, păreau rezistente, iar lucrarea părea făcută cum scrie la carte. Astfel, doi ani mai târziu, în toamna anului 2015 s-a apelat din nou la serviciile respectivei firme pentru înlocuirea altor uși. Ulterior, în familia respectivă și-a făcut însă apariția un copil, care în momentul de față nu a împlinit încă nici doi ani și care are obiceiul să mai lovească în ușile pe care le găsește închise.
Surpriză cât casa!
Tocul uneia dintre ușile montate de muncitorii de la Brixia în toamna lui 2015 a început să iasă din perete, ca o dovadă a calității supreme cu care se laudă acționarii firmei pe siteul propriu. Potrivit unui specialist care a văzut lucrarea celor de la Brixia, la prinderea în perete a tocului ușii nu a fost folosit nici un şurub şi s-a folosit foarte puțină spumă, ceea ce nu dovedește decât că s-a făcut o lucrare de mântuială. Cum ușa nu mai era în garanție, atunci când au fost sunați, reprezentanții firmei au dat-o la întors, susținând că au foarte mult de lucru, că sunt foarte ocupați și că o vor informa pe „șefa” cu privire la această problemă. Zilele au trecut, fără ca angajații de la Brixia să dea vreun semn de viață.
„Clientul nostru, fraierul nostru”
Ieri, au fost contactați din nou, prilej cu care au fost informați cu privire la nemulțumirea clientului, având în vedere calitatea sau mai bine zis lipsa de calitate a serviciilor de montaj oferite. Pe fir a intrat și „șefa”, care a transmis din nou cumpărătorului că echipele firmei au foarte mult de lucru, dar că pe bani s-ar putea remedia situația. Câți dintre dumneavoastră ați plăti din nou o firmă ce a făcut o dată o lucrare de proastă calitate și care nici măcar nu își asumă acest lucru? Se pare însă că „șefa” este de altă părere, ea se gândește doar la bani, nu la calitatea serviciilor. Când i s-a transmis că nu procedează corect, a dat vina pe „forța” copilului, lăsând să se înțeleagă că ușile montate de Brixia nu sunt făcute să reziste în fața celor mici, discuția degenerând ulterior într-un schimb de replici mai dure, nu după principiul „clientul nostru, stăpânul nostru”, ci după un alt principiu foarte drag unor comercianți, „clientul nostru, fraierul nostru”.
Nu spunem că Brixia a încălcat vreo lege, atâta timp cât termenul de garanție de doi ani a expirat, dar ne întrebăm dacă folosesc aceeași tehnologie și atunci când montează ușile blindate, ce trebuie să reziste în fața hoților. Nu de alta, dar copiii de până-n doi ani ar putea deveni un adevărat pericol pentru integritatea spațiilor protejate de acele uși antiefracție și ar trebui ținuți la o distanță respectabilă cu orice preț.



  • Grama Mihaela

    Prezenta se constituie drept la replica la articolul “Calitate marca Brixia: un copil de nici doi ani poate scoate din perete tocul unei uși montate de firma arădeană” aparut in cursul zilei de 12.12.2017 sub semnatura d-lui Lucian Serban
    Referitor la cele prezentate in articolul citat credem ca se impun cateva clarificari.
    Pentru inceput dorim sa va multumim pentru publicitatea gratuita facuta,dupa care,pentru a fi usor de urmarit,vom lua pe rand aspectele care ni s-au parut tratate superficial sau chiar tendentios.
    In primul rand o firma privata care lucreaza din 1999 intr-o piata competitiva nu isi poate invata angajatii sa faca lucrari de mantuiala,pentru ca,pe langa produsele vandute,serviciile oferite reprezinta cartea de vizita a oricarui comerciant!
    In al doilea rand nu ne laudam niciunde cu calitatea “suprema” a produselor noastre,eventual cu faptul ca incercam sa gasim intotdeauna cel mai bun raport calitate-pret pentru usile pe care le comercializam.
    In al treilea rand “specialistul” chemat de dumneavoastra ar fi putut sa informeze ca procedura de montaj pentru usi metalice(de intrare) e diferita de cele pentru usi de interior,acestea fiind montate cu suruburi(holzsurub) in cazul in care exista un profil suport din lemn existent in pereti.In celelalte cazuri este ales montajul cu spuma poliuretanica,care pe langa rolul de fixare,umple si neregularitatile peretelui rezultat in urma demontarii usilor vechi!Tipologia de toc fix care se vede in poze,nu poate fi montat cu “putina spuma”,deoarece peretii trebuie finisati cu glet in urma montajului,iar spuma este strat suport!Incepand cu anul 2004 au fost montate in acest mod mii de bucati de usi de interior iar procentual probleme au aparut la sub 1% din usi.Cu siguranta un copil de 2 ani nu ar fi putut desprinde tocul respectiv.
    In ultimul rand,din punctul nostru de vedere,problema principala, este modul de abordare avut de catre client,dl.Serban,cu amenintari cu Protectia Consumatorului si cu faptul ca lucrand la ziarul dumneavoastra va scrie despre compania noastra la modul negativ.Este usor sa creezi subiecte de presa atacand o firma lider de piata pe segmentul de usi rezidentiale,gandindu-te ca nimeni nu-si doreste o astfel de publicitate.Incepand din anul 1999 am avut mii de interventii sau operatiuni de service la usi montate de noi sau de catre terti,contracost sau gratuit.Incepand cu a doua jumatate a anului incarcarea pe echipele noastre de montaj si service a fost maxima,astfel incat de la sfarsitul lunii octombrie nu au mai fost incheiate contracte de vanzare cu montaj anul acesta,deci situatia comunicata clientului este una reala.Niciodata nu am spus ca “pe bani” vom gasi “timp” sa rezolvam situatia clientului,de aceea consideram tendentios modul cum a fost pusa problema in articolul dumneavoastra!

    Brixia SRL
    prin Grama Mihaela “sefa”