Taxele și impozitele locale pot fi plătite începând cu 15 ianuarie

Reprezentanții Primăriei anunță că, începând de lunea viitoare, Direcția Venituri începe din nou să încaseze taxe și impozite. De menționat că, la fel ca şi în anii anteriori, arădenii își vor putea plăti dările în numerar sau cu ajutorul cardului bancar la  casieriile de la sediul Direcției Venituri, de pe strada Mucius Scaevola nr. 11, la sediul Primăriei, pe Bulevardul Revoluţiei nr.75, din incinta Palatului Cenad și la sediul din Piaţa Fortuna. Mai mult, plata în numerar se poate face şi la toate oficiile poştale din municipiu.  „Plata prin POS rămâne una dintre cele mai  sigure şi comode metode de plată a taxelor şi impozitelor locale. La efectuarea tranzacţiei nu se percepe comision suplimentar, securitatea datelor este 100% asigurată, iar contribuabilul este scutit de grija buzunarelor pline de numerar.
Programul casieriilor de la sediul Direcției Venituri pe str. Mucius Scaevola nr.11, la sediul Primăriei (Bd. Revoluţiei nr.75, în incinta Palatului Cenad) sau la sediul din Piaţa Fortuna este de luni până joi între orele 8-18, iar vineri între orele 8-16. Serviciul de încasare impozite și taxe locale este disponibil și la toate oficiile poștale din municipiu”, susțin reprezentanții Primăriei.
Stai la calculator și plătești
O altă modalitate de plată a taxelor și impozitelor, cea mai comodă, de altfel, este plata on-line. „De departe cea mai comodă modalitate de plată a taxelor şi impozitelor este din faţa calculatorului. Pentru plata online, se parcurg următorii pași: se accesează pagina Primăriei municipiului Arad; în coloana din stânga, la secțiunea Direcția Venituri se apasă pe butonul «Plătește online»; în pagina nou deschisă, se introduce CNPl în cazul persoanelor fizice, respectiv CUI pentru persoane juridice, dacă contribuabilul a solicitat și primit parolă pentru protecția datelor, apasă semnul «+» și introduce parola; în noua pagină deschisă, se vizualizează obligațiile de plată, contribuabilul având posibilitatea achitării în totalitate sau parțial a acestora prin apăsarea butonului «plata online»; se completează datele de pe card solicitate; se confirmă acceptarea efectuării plății cu cardul; dacă plata este accesptată, se poate tipări dovada plății”, mai susțin autoritățile locale.
În încheiere, mai trebuie spus că sistemul de plată on-line este activ din 2009, Aradul fiind printre primele oraşe din ţară care punea la dispoziţia locuitorilor un astfel de serviciu. Potrivit datelor furnizate de Primărie, numărul utilizatorilor acestui sistem a crescut constant, de la 1.000 în primul an, la 12.036 în 2017,  iar încasările online au fost de aproape zece ori mai mari decât în 2009  (6,1 milioane lei în 2017 față de 600 mii lei în 2009).
„La data de 30 noiembrie 2017, bugetul din impozite şi taxe locale prognozat pentru anul 2017 era deja realizat,  gradul de colectare la persoane juridice fiind  92,67%, iar la persoane fizice de 86,58%”, au ținut să precizeze cei de la Primărie.
(L.Ș.)

Glasul Aradului

Portalul aradenilor de pretutindeni