Clienții CET cer compensații

  • Agentul termic furnizat a avut o temperatură prea mică
  • Președinții unor asociații de proprietari vor să li se facă dreptate.
  • Compensațiile se scad din factura curentă. 
  • Apă rece plătită la preț de apă caldă.

Într-unul din numerele trecute ale ziarului nostru vă informam că reprezentanții Uniunii Locale a Asociațiilor Locative Arad (ULALA) îi îndeamnă pe arădenii care se încălzesc în regim centralizat și au constatat că temperatura agentului termic este mai mică decât cea normală să ceară compensații de la CET. Sfatul ULALA a fost urmat de câțiva președinți de asociație.
Pentru a dovedi faptul că au primit un produs care nu corespunde standardelor de calitate, aceștia au fotografiat contoarele de la intrarea în bloc, de unde reiese că au fost diferențe semnificative între temperatura reală și cea care este prevăzută de actele normative în vigoare. „O serie de asociații de proprietari ne-au sesizat că apa caldă de consum este livrată la 40 de grade Celsius, sau temperaturi chiar mai scăzute, în loc de 55-60 de grade Celsius cum prevede Ordinul nr. 91/2007 al ANRSC și pentru care au plătit. Vă dați seama ce se întâmplă până la ultimul etaj, dacă agentul termic ajunge la scara blocului la 38-40 de grade. În aceste condiții, considerăm că asociațiile de proprietari sunt cum nu se poate mai îndreptățite la compensații pentru diferențele de temperatură conform Ordinului nr 91/2007, art. 133, alin. 5) și 142, alin. 3), mai ales în condiţiile în care, în luna februarie 2018, presa a informat că reprezentanții SC CET Hidrocarburi SA au recunoscut furnizarea sub parametri normali a energiei termice”, susține Dorina Lupșe, președintele ULALA.
Compensațiile se scad din factura curentă
Aceasta susține că, în cazul furnizării agentului termic cu o temperatură mai mică decât cea stabilită prin diagrama de reglaj, utilizatorul are dreptul să solicite o compensaţie echivalentă cu contravaloarea energiei termice furnizate pentru o zi întreagă, corespunzătoare abaterii maxime de temperatură din acea zi, indiferent de perioada de timp cât s-a produs abaterea în acea zi. Valorile astfel calculate se scad din factura curentă. „Mai mult, în cazul în care temperatura apei calde de consum are o abatere mai mare decât cea prevăzută la alin. (2) lit. g), utilizatorul are dreptul să soli-cite o compensaţie echiva­- lentă cu contravaloarea energiei termice furnizate pentru perioada respectivă, determinată pe baza înregistrărilor de la stația/punctul termic, corectate cu reducerea de temperatură până la punctul de de­- limitare sau dovedite de utilizator. De altfel, ULALA a cerut Primăriei Municipiului Arad, încă din anul 2010, să prezinte stadiul înlocuirii contoarelor vechi cu contoare noi care măsoară debitul și temperatura apei. Primăria a confirmat demararea procesului de înlocuire a acestora, începând din 2011, însă au trecut șapte ani și contoarele de energie termică prevăzute de Ordinul nr. 91/2007 al ANRSC nu au fost schimbate în totalitate. La rândul lor, reprezentanții CET Hidrocarburi au susținut că în perioada noiembrie 2011 – septembrie 2012 au fost înlocuite un număr de peste 2.250 de aparate de măsurare a energiei termice pentru încălzire cu contoare cu ultrasunete, urmând ca împreună cu administraţia publică locală să identifice surse de finanţare, în vederea achiziţionării contoarelor de apă caldă de consum. Deci contoarele de apă caldă când vor fi achiziționate? Primăria trebuia să indentifice sursa de finanțare, dar parcă ne lăudam că avem excedent bugetar…”, a mai spus Dorina Lupșe.
Nu trebuie uitată însă nici cealaltă problemă cu care se confruntă mai ales locuitorii de la ultimele etaje și anume faptul că sunt tarifați de CET cu prețul de apă caldă pentru apa rece care curge la robinet minute și minute în șir, până ajunge să se încălzească.