logosFestivalul internațional Lo­gos, Arte și Har, de la Arad (5 mai -3 iunie 2015), promovează tema valențelor cultural-artistice și social-educative ale ar­telor în viața parohiilor, pentru o pastorație a culturii. „Iisus Hristos a introdus în istoria omenirii toată bogăţia evan­ghelică a adevărului şi bi­nelui şi împreună cu ele a generat axiologic şi o nouă dimensiune a frumosului: mesajul evanghelic este su­praplin în acest sens. Frumuseţea, ca și reflecție filo­- sofică, este într-un anumit sens expresia vizibilă a bi­nelui, aşa cum binele este condiţia metafizică a frumu­seţii. Într-adevăr, Biserica are nevoie de manifestarea plenară a artelor, deoarece ea trebuie sa facă prezentă fascinanta lume a credinței, a tainicului lui Dumnezeu şi deoarece frumuseţea artistică autentică, reflectare în miniatură a Duhului lui Dumnezeu, este un semn al tainei prezenței și Întrupării, o invitaţie la a căuta chipul lui Dumnezeu, care s-a făcut vi­zibil în Iisus Hristos. Frumu­seţea duhovnicească, auten­- tică, este aceea care poate împărtășii generaţiilor de azi și de mâine uimire, dorința de a lua din izvorul ei și de a mulțumi lui Dumnezeu“, ne-a declarat Arhim. Teofan Mada, vicar-administrativ în cadrul Arhi­episcopiei Aradului şi coordonatorul festivalului.
Manifestările spiritual-artistice, prezentate până acum în Festivalul Logos și închinate Anului pastorației în parohii, au fost bogate în expresie și complementare în mesaj. La secția teatru creștin au fost pre­zenatate piesele „Pilda celor 10 fecioare” (creație originală, interpretată de 12 copii de la Grădinița PP 12 din Arad, sub coor­- donarea Mirelei Moș), „Cu fericirea nu e de glumit” (adaptare după M. Șova, interpretată de 20 de copii din trupa „Har” de la Clasa de Actorie a Școlii Populare de Arte a Consiliului Ju­dețean și Centrului Cultural Județean Arad), „Căldură mare” de I. L. Caragiale (interpreatată tot de trupa „Har”, sub coordonarea Oltei Blaga ),  Fiecare viață e un dar (piesă originală interpretată de 25 de tineri din trupa „Ikon”, sub coordonarea Anamariei Jitea); La secția tra­diții-ethos au încântat asistența spectacolul „Povești românești” (interpretat de 15 copii de la Asociația Magia Cuvântului, sub coordonarea actriței Giorgiana Elena Popan) și sceneta „La șezătoare” (interpretată de 10 membrii ai grupului Anton Pan, sub coordonarea Georgianei Ursulescu); La secția poezie au emoționat publicul interpretă­rile poeziilor „Fiul nerisipitor” și „Greierile și Furnica” (au recitat un grup de copii, sub coordo­narea Prof. Florica Roja), „Dacă aș fi un bob de grâu” (de monahia Nicodema Stoica) și „De ce nu-L vedem” (de Marius Iordăchioaia, poezii interpretate de Liana Munteanu de la Univer­sitatea de Vest Timișoara). A creat profundă emoție recitările Monicăi Pîrlici din Republica Moldova, care a prezentat un program bogat, compoziție formată din zece poezii, ce aparțin marilor poeți români; La secția canto au emoționat asistența interpretările pieselor „Ave Maria” de Schubert (Ileana Aciocârlănoaiei), „Ave Maria” de Matilde de Marchesi op. 19 și „Ombra mai fu” de Handel (Viktor Aciocârlănoaiei, acompaniat la pian de Prof. Carmen Crăciun); Secțiunea muzică instrumentală a reprezentat un etalon al manifestărilor artistice din primele zile. Și-au dat concursul la reușita acestei secțiuni următori interpreți: frații Alexandru și Matia Șomlea (Divertisment de J. Haydn, Sonata Facile nr. 15, partea 1, de W.A. Mozart și alte 5 repertorii din Franz Liszt), Sebeșan Filip-Samuel (Rapso-     die op.79, nr. 2, sol. min. de      Johannes Brahms) Ana Andrei (Balada de C. Porumbescu), Iulia Ioanăș (de la Facultatea de Muzică a Universității din Graz, Austria, care a interpretat partea I din sonata nr. 1 în La major de Gabriel Faure, acompaniată la pian de Adriana Dogariu de la Facultatea de muzică din Timișoara) și Ștefan Șimonca-Oprița (George Enescu – Arii în stil românesc; Serghei Rahmaninov – Morceaux de salon op. 6 pentru vioară, acompaniat la pian de Prof. Radu Rotaru). Participanți și la această secțiune sunt toți olimpici, după cum majoritatea participanților în cadrul Festivalului, cu numeroase premii naționale și internaționale. Nu a lipsit desigur și muzica bisericească: Luminânda Învierii (Viktor Aciocârlănoaiei), Repertoriu pascal (Grupul Anton Pan) etc. Un repertoriu creștin foarte bogat l-a avut grupul vocal Brâncoveanu din Parohia Sub­cetate, Arad, coordonat de Marius Lăscoi.
Următoarele manifestări, în Festivalul Logos, vor fi închinate rolului didactic și moral-catehetic al filmului documen­- tar religios pentru o pastorație a culturii sau promovării va­lențelor biblice, spirituale, imnografice și liturgice ale etosului ortodox prin intermediul mediei.

Recomandările redacției