Bac okAbsolvenţii clasei a XII-a de anul acesta încep să simtă şi ei rigorile examenului de bacalaureat. Anii trecuţi, procentul de promovabilitate a lăsat mult de dorit, atât la nivel naţional, cât şi la nivelul judeţului Arad, iar anul acesta primele probleme se fac simţite după prima şi cea mai uşoară probă, cea de evaluare a competenţelor digitale. În condiţiile în care în ziua de astăzi sunt foarte puţini tinerii care nu ştiu să folosească calculatorul şi să navigheze pe internet, liceele din Arad au avut însă zece absolvenţi care au picat proba, în timp ce alţi 81 nu s-au prezentat, preferând să dea bir cu fugiţii. „Zece candidați nu au primit calificativ, nerealizând baremul minim de 11 puncte, deci nu au promovat examenul. Ei pot să participe la celelalte probe, dar pentru a putea promova examenul, trebuie să promoveze la toate probele”, a declarat Diana Achim, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad.
Peste 360 de elevi au trecut proba la mustaţă
Proba de evaluare a competenţelor digitale a fost organizată între 15 şi 19 iunie, în 41 de licee. „La nivelul fiecărei unităţi de învăţământ s-au pregătit laboratoarele de     informatică, calculatoarele având softul necesar pentru rezolvarea subiectelor, în conformitate cu programa de bacalaureat pentru proba de evaluare a competenţelor digitale. În urma evaluării, candidaţii au avut posibilitatea să obţină nivelul de: utilizator începător (între 11-30 puncte), utilizator mediu (între 31-55 puncte), utilizator avansat (56-74 puncte) și utilizator experimentat (75-100 puncte). În județul Arad, dintre cei 2.696 candidați înscriși, s-au prezentat 2615, (81 elevi nu s-au prezentat), iar rezultatele au fost: 367 – nivel de utilizator începător; 905 – nivel de utilizator me­diu; 830 – nivel de utilizator avansat; 503 – nivel de utili­zator experimentat. Nu au fost candidaţi eliminaţi”, a ţinut să precizeze Diana Achim.
A început evaluarea competenţelor lingvistice
Mai trebuie spus că ieri a început proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o lim­- bă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, unde elevii pot alege oricare limbă modernă studiată în liceu, indiferent dacă a fost studiată drept prima limbă, a doua limbă sau a treia limbă, dacă a fost studiată în regim normal, intensiv, bi­lingv ori dacă a fost disciplină obligatorie sau opţională. „Evaluarea competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională se face prin trei tipuri de probe, după cum urmează: a) probă scrisă; b) probă orală; c) probă de înţelegere a unui text audiat. La nivelul unităţii de învăţământ liceal se realizează planificarea celor trei tipuri de probe care compun proba de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională, precum şi planifi­- carea nominală a elevilor, pentru susţinerea acestora”, a completat purtătorul de cuvânt al IŞJ.

Recomandările redacției