Călătorie de 24 de ore între Mangalia și Arad, după ce trenul a avut o întârziere de 9 ore

0
392

Ei iată că sistemul de infrastructură CFR nu ne „dezamăgește” nici anul acesta. Ca urmare a unui accident feroviar produs între Caracal și Craiova, unde un marfar a deraiat, traficul feroviar a fost dat peste cap. Garniturile au întârzieri uriaşe, 24 de ore mai exact au avut de îndurat nişte bieţi călători care s-au urcat în Mangalia şi trebuiau să ajungă la Arad.

Pe lângă timpul pierdut, pasagerii s-au plâns de condiţii îngrozitoare, atât din tren, cât și de la ghișee. „De 24 de ore călătorim. A fost un record pentru mine. Am încercat să dormim, să pierdem timpul”, spune un călător. „Ne-am descurcat <<foarte bine>>. Ne-au recomandat să mergem cu trenuri private, să nu mai folosim CFR-ul”, povestește un alt călător.

Trenul interregio 1921 a plecat din gara Mangalia duminică la ora 19 şi ar fi trebuit să ajungă la Arad a doua zi, după 16 ore, dar a ajuns abia pe la orele 21 seara. Pe calea ferată, distanţa dintre Mangalia şi Arad este de 872 de kilometri, iar pe această rută viteza medie este de 54 km/h. Înainte de a ajunge la destinaţie, „trenul soarelui” opreşte în 32 de gări.

„A fost foarte multă mizere, căldură, mizerie, nouă ore am întârziat. Am stat fără apă, fără mâncare, fără nimic”, spun călătorii. „Nu am băut apă, toaletă era plină. Nu a funcţionat nici aerul condiţionat, dar a trecut”, spune o femeie.

Povestea s-a repetat marți. „225 de minute întârziere. Bătaie de joc! Foarte greu. Oamenii dormeau mulţi pe jos efectiv, stăteau întinşi pentru că nu aveau locuri”, spune un călător.

În România, transportul pe calea ferată este la pământ comparativ cu alte state europene. Anul trecut, de pildă, trenurile CFR Călători au avut întârzieri de 4,5 milioane de minute, echivalentul a 8 ani şi jumătate, arată datele companiei. În plus, multe dintre vagoane sunt vechi şi murdare. Călătorii se plâng şi de angajaţii de la ghişee, relatează stirileprotv.ro.

Uniunea Europeană a reglementat şi a cerut statelor membre să acorde despăgubiri călătorilor afectaţi de întârzieri. CFR a obţinut însă o derogare până în 2024, după ce a invocat stare precară a infrastructurii feroviare. Românii primesc despagubri doar în situaţia în care circulă cu trenuri internaţionale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.