Iată, aşa ceva v-am pregătit pentru ziua de vineri, 16 mai, primul dintre spectacole fiind GĂRGĂRIŢELE SE ÎNTORC PE PĂMÂNT, de Vasili Sigarev, în regia lui Alexandru Mâzgăreanu, producţie a Teatrului Tineretului Piatra Neamţ, programat pentru ora 19,00, la sala mare. Un spectacol tensionat maximal, încărcat de duhurile şi energiile vieţii pustiite, deznădăjduite. Ceea ce se vede la suprafaţă este mizeria, violenţa, prostia, însă această lume supravieţuieşte fiind vitalizată de izvorul interiorităţii, în care licăreşte, încă, umanul: iubirea, prietenia, compasiunea. Lumea în care ai văzut lumina zilei poate fi un coşmar, dar trebuie să te lupţi ca să te trezeşti; altfel rămâi fără simţul lucidităţii, iar naivitatea este sacţionată drastic în jungla celor fără scrupule.
De la ora 21,00, vine rândul Teatrului ODEON Bucureşti să prezinte unul dintre spectacolele care a marcat viaţa teatrală românească: TIPOGRAFIC MAJUSCUL, de Gianina Cărbunariu. Răvăşitorul spectacol are ca punct de pornire dosarul minorului Mugur Călinescu. Mugur Călinescu (28 mai 1965 – 13 februarie 1985) avea doar 17 ani şi era elev la Liceul A.T. Laurian din Botoşani când, în septembrie 1981, a alertat organele de Securitate timp de o lună pentru că a scris pe ziduri şi panouri inscripții menite să provoace în oameni o reacție față de încălcarea flagrantă a tuturor drepturilor și libertăților cetățenești, față de situația dezastruoasă a economiei din acea perioadă. După ce a fost prins, a fost continuu chemat la Securitate. La doi ani după momentul septembrie 1981, Mugur Călinescu se îmbolnăvește de leucemie și moare în anul 1985.
Seara va fi încheiată de cunoscutul muzican TIBOR CARI care, de la ora 22,30 ne va oferi un concert MUZICA TEATRULUI, la Ora de Bere. Muzica Teatrului este un proiect artistic itinerant, independent, inovativ, care promovează muzica originală interpretată live în spectacolul de teatru. Spectacolul de teatru în România neglijează cu obstinaţie segmentul muzical şi rolul acestuia în produsul artistic complex. La fel, stagiunile muzicale din ţară ignoră acest gen muzical şi exclud muzica de teatru din programele lor. Excepţiile sunt rare şi notabile. Muzica Teatrului este una dintre ele. Muzica Teatrului mizează pe unicitate, particularitate, mobilitate: trei atuuri suficient de solide pentru ca proiectul să fie viabil. Scopul său este transmiterea unui mesaj, a unei idei culturale, într-o expresie artistică cât mai convingătoare. Concertele sunt susţinute in colaborare cu muzicieni invitaţi, actori, instrumentisti si backing vocal. Interpretează piese muzicale compuse de Cari Tibor pentru spectacole de teatru. Textele pieselor sunt interpretate in limbile romăna, maghiară, franceză, germană,engleză.

Recomandările redacției