Cele mai bune strategii care te vor ajuta să te lași de fumat

0
46

D upă cum bine știi, fumatul crește riscul apariţiei dife­ritelor tipuri de cancer – cel mai frecvent și mai de temut fiind cancerul la plămâni. Există câteva strategii pe care le poţi urma ca să scapi de această dependenţă care-ţi face rău, po­trivit Click.
Te agăți de pretextul că fumatul te relaxează și îți alungă starea de stres? Nimic mai fals. Nicotina nu numai că îți creează dependență, dar și produce și o multitudine de efecte negative în organism.
Senzația de relaxare pe care o simți după ce ai fumat este una falsă: este ușurarea care se instalează când i-ai dat corpului tău, devenit dependent, doza de nicotină pe care o cere prin intermediul creierului. Simptomele lipsei de nicotină sunt transmise periodic și se manifestă printr-o tensiune dezagreabilă. Aceasta dispare rapid de îndată ce aprinzi prima țigară. E un cerc vicios din care poți ieși numai cu un efort de voință.
Deprogramează-te. Strategia pentru a te opri din fumat este să înlocuiești falsa relaxare provocată de țigară cu una la îndemână, dar mult mai sănătoasă. Important este să scapi să te deprogramezi.
Ce trebuie să faci, pas cu pas ca să te lași de fumat
Pasul 1: întârzie. Nevoia de a fuma durează circa 5 minute. Deci, de fiecare dată, găsește ceva interesant de făcut – iar episoadele de dependență se vor distanța.
Pasul 2: evită. Ideea este să eviți acele gesturi, gânduri, persoane și situații care te duc cu gândul la fumat:
– În „pauza de fumat“, fă altceva, la fel de plăcut.
– Refuză o țigară ori de câte ori ți se oferă una.
– Intră în cercuri de nefumători și desfășoară cu ei activități plăcute.
– Fumează prima țigară cu o oră mai târziu ca de obicei.
– Redu numărul de țigarete fumate pe zi.
– Redu consumul de cafea, de băuturi carbogazoase sau alcoolizate.
Pasul 3: înlocuiește. Ți-ai antrenat creierul și corpul ca să depindă de tutun, ca să se simtă bine. Este, deci, important să te dedici unor activități care-ți fac plă­cere și care pot dezamorsa dependența:
– Mișcă-te! Activitățile fizice duc la elibe­rarea endorfinelor, care-ți dau o stare de bine.
– Ține-ți mâinile ocupate! În locul țigării, ține între degete un pix, un elastic, o mingiuță antistres.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.