Aradul are un centru de promovare turistică a întregii regiuni de vest a ţării, deschis oficial începând de săptămâna aceasta. Centrul, amenajat pe bani europeni a fost inaugurat astăzi, de conducerea administraţiei judeţene.

Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică al judeţului Arad a început deja să fie căutat de turişti, chiar dinainte de a fi inaugurat. Centrul a fost amenajat cu finanţare de la Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Durata proiectului a fost de 30 luni, din care, 15 luni pentru investiţia propriu-zisă. „Am inaugurat Centrul de Informare Turistică din zona de vest a României, realizat din bani europeni. Valoarea lucrărilor şi a dotărilor a fost 1,1 milioane de lei.Centru se adresează întregii regiuni şi nu numai. Când s-a dat start pe acest tip de proiecte, Aradul a reuşit să câştige competiţia în vest. Ceea ce am reuşit să facem este extrem de important pentru promovarea regiunii 5Vest şi în special a judeţului. Vom realiza materiale de promovare care vor reîntregi ceea ce s-a realizat deja în cadrul proiectului, în cadrul căruia a fost amenajat centrul. Scopul acestei investiţii este îmbunătăţirea activităţii de promovare a potenţialului turistic în Regiunea de Vest, de prezentare a tuturor ofertelor turistice şi a atracţiilor turistice locale şi regionale, răspunzând astfel unei probleme identificate în Strategia de dezvoltare a judeţului 2007 – 2013, şi anume, slaba promovare a potenţialului turistic existent“, a susţinut Niolae Ioţcu, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.

Ţinta – creşterea numărului de turişti

În cadrul proiectului destinat amenajării centrului au fost realizate şi materiale de promovare a obiectivelor turistice, ce urmează să fie traduse în două limbi de circulaţie internaţională. Centrul va colabora cu agenţii de turism şi va va fi interconectat într-o reţea de centre naţionale de informare şi promovare turistică, creându-se astfel cadrul logistic necesar facilitării schimbului de informaţii în sectorul turistic, la nivel naţional. Baza de date realizată la nivelul Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică va crea condiţii mai bune pentru stocarea informaţiilor şi va permite schimbul de date privind activitatea turistică pentru turiştii autohtoni şi străini. „Amplasarea centrului pe Bulevardul Revoluţiei, nr.81, în zona centrală a municipiului Arad, a fost soluţia optimă, fiind un spaţiu uşor accesibil pentru turişti, dar clădirea necesita reparaţii. Ca urmare, s-au remodelat şi renovat cele patru încăperi destinate Centrului cu grupurile sanitare aferente, s-au amenajat zonele de acces şi s-a instalat o  platformă hidraulică autoridicătoare care să asigure accesul persoanelor cu handicap locomotor şi, totodată, s-au renovat faţadele cu respectarea arhitecturii originale a clădirii”, a explicat Gabriela Chiricheu, directorul Direcţiei Programe de Dezvoltare, din Cadrul consiliului Judeţean Arad, manager de proiect.

Rezultatele pe termen scurt aşteptate în cadrul acestui proiect, pe lângă înfiinţarea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică al judeţului Arad, sunt: constituirea unei baze de date turistice, realizarea unui site de promovare turistică iar pe termen lung, se va urmări relansarea sectorului turistic prin dezvoltarea turismului de nişă, crearea unui sistem de dezvoltare şi promovare turistică la nivel regional, crearea de oportunităţi pentru o creştere economică regională şi locală, prin valorificarea patrimoniului cultural şi natural, stimularea creării de noi întreprinderi şi atragerea de investiţii străine în zonă, creşterea numărului de turişti, crearea de noi locuri de muncă, creşterea nivelului de trai al populaţiei din zonă.

Recomandările redacției