Din 15 martie, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF vor desfășura acțiuni de control tematic privind respectarea de către operatorii economici arădeni a obligației de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic.

Acțiunea de control tematic dispusă de Ministerul Finanțelor Publice este determinată de faptul că cererea de achiziționare de aparate de marcat cu jurnal electronic a înregistrat un declin accentuat în perioada decembrie-februarie, vânzările diminuându-se drastic.

În luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scăzut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scăzut cu cca.11%.

La nivelul majorității distribuitorilor autorizați și a unităților acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi și nu mai sunt semnalate dificultăți legate de lipsa capacității de instalare a unităților de service.

Mai mult decât atât, solicitările de instalare și punere în funcțiune a noilor aparate de marcat, au scăzut chiar și în cazul aparatelor achiziționate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situații în care aparatele sunt lăsate de utilizatori în custodie în depozitele distribuitorilor).

Termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenției, vor fi scurte având în vedere faptul că pe piață există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar în ceea ce privește capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF și instalarea de către unitățile de service nu au mai fost semnalate dificultăți sau întârzieri.

De asemenea, în termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare în legalitate se va relua controlul și se vor aplica amenzile prevăzute de lege.

Recomandările redacției