Oamenii de afaceri arădeni au fost chemați de conducerea Consiliului Județean, pentru o întâlnire ce vizează dezvoltarea tu­ristică a Aradului și mai precis, înfiinţarea de organizaţii de management al destinaţiei. Întâlnirea s-a înscris în rândul celor 15 dezbateri organizate de CJA pentru întocmirea strategiei turistice a judeţului, întâlniri în care au fost depuse de către agenţii economici un număr de 403 propuneri şi sugestii.
Cele mai importante 10 domenii au fost investițiile în ape termale şi geotermale, re­novarea cetăţilor Şoimoş şi Şiria, reabilitarea drumurilor, includerea în circuitul turistic a Cetăţii Aradului, promovarea turismului gastronomic, renovarea clădirilor istorice, exploatarea Canalului Morilor astfel încât acesta să devină navigabil, promovarea turismului balnear, punerea în funcţiune a Săgeţii Verzi, formarea de personal calificat pentru servicii turistice. Fiecare dintre aceste propuneri a fost analizată şi luată în considerare de către conducerea Consiliului Judeţean Arad, fiind făcute deja demersuri pentru implementare, acolo unde legislaţia şi bugetul instituţiei permit.
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, Claudia Boghicevici a ținut să sublinieze că promovarea judeţului ca destinaţie turistică trebuie realizată cu ajutorul tuturor agenţilor economici şi turistici şi a amintit în acest context importanţa Aeroportului din Arad. „Trebuie să promovăm Aradul, nu să aşteptăm să vină alţii la noi şi să ne întrebe dacă vrem să ne promoveze. Am avut întâlniri cu operatori privaţi, am avut discuţii cu toţi cei care contează în acest domeniu. Un prim pas a fost deja făcut, de pe aeroportul arădean vor pleca în vara aceasta două curse charter cu destinaţia Turcia. Este important ca aeroportul din Arad să fie cunoscut, să aibă curse, turiştii să vină să viziteze judeţul sau să aleagă Aradul ca punct de plecare spre alte destinaţii”, a subliniat vicepreşe­dintele Claudia Boghicevici.
Organizațiile de management ar trebui să fie partenere administrației, după modelul adoptat de alte județe cum ar fi Sibiu, Cluj, Bihor şi în Bucovina.
„Aceste organizaţii sunt structuri
responsabile de conceperea şi implementarea unor strategii de promovare a destinaţiilor turistice. La nivel de Arad, le-am putea folosi pentru promovarea unui obiectiv, cum ar fi Podgoria Aradului, Parcul Reconcilierii, Lacul Ghioroc, zonele Săvârşin sau Petriş”, a spus Iustin Cionca, preşedintele CJ Arad.

Recomandările redacției