Experţii Comisiei Europene au descoperit dovezi care arată că producătorii de maşini folosesc modalităţi de manipulare a testelor pentru a amplifica impactul asupra mediului al emisiilor actuale, relatează Mediafax.
Conform unui raport de cinci pagini publicat de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europeane, 114 seturi de date arată că producătorii de maşini ar urmări exagerarea impactului emisiilor cu 4,5% sau chiar cu 13%, în funcţie de producător, scopul fiind ca tăierile de emisii prevăzute pentru legislaţia Uniunii Europene, ce va intra în vigoare in 2020 să fie în realitate mai mici decât cele intenţionate. Provizoriu, s-a stabilit că emisiile maşinilor vor trebui reduse cu 15% în intervalul 2020-2025, şi cu încă 30% până în 2030. Pragurile sunt, însă, încă supuse dezbaterilor între Parlamentul European şi statele-membre. Concluziile Centrului Comun de Cercetare arată o schimbare complet opusă de strategie a companiilor producătore de maşini, comparativ cu anul 2016, anul izbuncirii scandalului Diselgate. Atunci, s-a descoperit că Volkswagen utiliza mijloace de modificare a testelor de laborator cu scopul ascunderii emisiilor mari. „Nu ne plac trucurile”, a declarat Miguel Arias Cañete, Comisarul pentru Politicile Climatice şi Energie pentru Financial Times. Raportul Centrului Comun de Cercetare nu precizează niciun producător de maşini.

Recomandările redacției